500e lid Joost Doornink-3

Vorden 13 juni 2015 – Vier jaar gelden werd Amber Moeshardt het 450e lid van v.v. Vorden. Dat was destijds een mijlpaal want ondanks de jaren ’70, toen de club met de zaterdagafdeling er bij ook over de 400 leden telde, had v.v. Vorden nog nooit het aantal van 450 gehaald. In 2011 had toen niemand gedacht dat er een nieuwe mijlpaal zou komen, maar de groei zet zich vanaf 2004 nog steeds maar voort en vorige week mochten wij Joost Doornink als 500e lid inschrijven. Inmiddels staat de teller zelfs op 509, maar de drie prachtige cadeaus waren voor Joost omdat hij in de 1e week van Juni het 500e lid werd van v.v. Vorden.

500e lid Joost Doornink

Aan het einde van het seizoen 2003-2004, toen v.v. Vorden haar 75-jarig bestaan vierde, telde de club 385 leden, waarvan 195 jeugdleden. Nu ruim 10 jaar verder bestaat de club uit 509 leden, waarvan 291 jeugdleden en heeft er in alle geledingen van de vereniging dus een enorme groei plaats gevonden. Op dit moment zijn de officiele cijfers vanuit ons ledenbestand:

65 niet spelende leden

51 niet spelende leden met pasje

102 senioren

143 junioren (A_B_C) (waarvan 11 vanuit de samenwerking met Socïi)

148 pupillen (D_E_F)

Ondanks dat er ieder jaar natuurlijk ook leden stoppen met voetbal of naar een andere vereniging gaan (sinds 2011 zijn er ook 139 leden gestopt) heeft de groei van het aantal leden vooral bij de junioren plaats gevonden. Wij hebben samen met het meidenvoetbal volgend seizoen maar liefst 10 of wellicht zelfs 11 juniorenteams en dat is natuurlijk een enorm verschil met de 4 juniorenteams in 2004, 6 in 2008 en 7 in 2011. Geheel tegen de landelijke trend in, waarin geconstateerd wordt dat er veel spelers tussen de 14 en 18 jaar afhaken wegens studie, bijbaantje en andere interesses, blijven bij v.v. Vorden de laatste jaren de junioren op voetbal en beleven zij gezamelijk veel voetbalplezier. Een ander opvallend initiatief waarmee het ledental ook is gestegen, is het 35+ voetbal bij de senioren op vrijdagavond. In 2011 zijn wij bij v.v. Vorden gestart met 1 35+ team en het komende seizoen mogen wij al het 3e team verwelkomen.

Tenslotte mogen wij concluderen dat de stroom aan nieuwe pupillen, ondanks de negatieve berichten vanuit de gemeente Bronckhorst over krimp en verminderde geboortecijfers, toch nog gestaag door blijft gaan. Wij zien wel een licht dalend aantal leden per geboortejaar maar ook het komende seizoen starten wij nog met 2 Mini F-teams (5-6 jaar), vier F-teams (7-8 jaar) en maar liefst 7 E-teams, waarvan 1 meidenteam (9-10 jaar). Normaal gesproken zullen wij dus met deze aantallen over 5 tot 8 jaar ook nog steeds 8 tot 10 juniorenteams hebben.

Vanochtend kreeg Joost Doornink uit handen van het bestuurslid voetbalzaken, Marc van der Linden, een trainingspak met opdruk van Zelle Promotiekleding, een voetbalboek van v.v. Vorden en een heerlijke en prachtige taart van Bakkerij van Asselt met het logo van v.v. Vorden. Hij was zeer verrast met deze cadeaus, want toen hij iemand met een taart aan zag komen, dacht hij dat dit voor zijn zusje was die morgen jarig is. Joost heeft, net als Ambert destijds in 2011, eerst een aantal jaren een andere sport gedaan en gaat nu op zijn 10e op voetbal bij de pupillen van v.v. Vorden. Wij wensen hem heel veel voetbalplezier bij v.v. Vorden en dat hij nog jarenlang met zijn trainingspak mag pronken op ons Sportpark.

500e lid Joost Doornink-contact