gijs-1

Vorden 1 juli 2015 – De maand juni staat bij een voetbalvereniging altijd in het teken van het  afsluiten van een seizoen. Bij v.v. Vorden zijn er vele elftallen, zo niet allemaal, die een streep zetten onder het seizoen via een ‘weekendje weg’, een gezellige BBQ, een dagje uit met het gehele elftal of bij vele jeugdteams met een wedstrijd tussen de ouders en de spelers. Bij Vorden C3, waar enkele spelers uit Wichmond/Vierakker in voetballen,  werd de afsluiting van het seizoen extra bijzonder, want het toeval wil dat de penningmeester van onze club de gelegenheid kreeg om de trainer/leider Gijs Hofstede ff kaal te scheren. De samenwerking met Socïi, waar Gijs al jarenlang lid en jeugdtrainer is, kreeg zodoende weer een extra dimensie….

De trainer van Vorden C3, Gijs Hofstede,  had een weddenschap lopen met zijn spelers dat wanneer zij in de voorjaarscompetitie kampioen zouden worden, de fraaie lange haren van hem er af geknipt mochten worden. Gijs, al jarenlang lid, vrijwilliger en jeugdtrainer van Socïi, ging de uitdaging aan en zag met ‘lede ogen’ aan dat de weddenschap wel eens verloren kon worden, want C3 presteerde uitstekend. Met leuk, goed en aantrekkelijk aanvallend spel werd de een na de andere tegenstander opzij gezet en twee wedstrijden voor het einde stonden zij keurig bovenaan. Toch sloeg het noodlot toe want bij een 0-1 voorsprong in de één na laatste wedstrijd werd er in de allerlaatste minuut toch nog gelijk gespeeld en ondanks dat de laatste wedstrijd nog met flinke cijfers van Gendringen werd gewonnen, ging het kampioenschap net aan de neus voorbij. Samen met de leiders Roy Eulink en Remon Golstein had Gijs echter afgesproken dat door de inzet en de positieve drive van de jongens hij de weddenschap toch als verloren zou beschouwen en de haren als dank voor het mooie seizoen eraf mochten. Hij wist dus tijdens de BBQ aan het einde van seizoen dat hij de klos was en ging er dus keurig voor zitten om ‘geknipt en geschoren’ te worden. Maar het toeval was dat één van de vaders van een speler van C3 ook bestuurslid is bij  v.v. Vorden en Kees Jansen zag dus de kans schoon om de samenwerking met buurtclub Socïi  een nieuw gezicht te geven, door met de tondeuse onder het toeziend oog en veel pret van de spelers van C3, waarvan ook enkele spelers uit Wichmond/Vierakker,  het kapsel van Gijs bij te werken.

Na een kwartiertje tijd was de klus geklaard en toonde Gijs zijn nieuwe ‘look’ aan de spelers en de ouders.  Gijs nam de complimenten maar al te graag in ontvangst en wij zijn zeer benieuwd of hij het volgende seizoen, als hij samen met Barny Visser (ook lid van Socïi) de B2 gaat trainen, het petje op blijft houden.

gijs-3