Twee maand geleden hebben wij u bericht over de landelijke TOP 500 lijst van jeugdafdelingen van 2800 amateurverenigingen in Nederland. In deze lijst was voor het 3e achtereenvolgende jaar  de jeugdafdeling van v.v. Vorden opgenomen en dit keer was zelfs een 402e plaats het resultaat. Het betreft een lijst waarbij de jeugdploegen JO19-1, JO17-1, JO15-1 en JO13-1  allemaal punten krijgen voor het niveau waarop zij acteren en daarnaast hebben twee vrijwilligers ook nog eens programma ontwikkelt waarbij de resultaten in de diverse competities ook nog eens mee gerekend worden. Vandaar dat deze lijst drie keer per jaar wordt uitgebracht en aangezien de laatste weken zowel de JO13=1 en JO17-1 alle drie wedstrijden hadden gewonnen, de JO19-1 ook netjes hun laatste wedstrijd had gewonnen en de JO15=1 zelfs landelijk is gaan voetballen en daarin ook alweer drie van de vier wedstrijden heeft gewonnen, heeft v.v. Vorden een reuzesprong gemaakt in de tussentijdse lijst van 13 maart jl. Met een stijging van maar liefst 147 plaatsen heeft de jeugdafdeling van de geel-zwarten een 248e plaats bereikt. Ondanks dat deze lijst lang niet alles zegt over jeugdopleidingen (zie vorig artikel website) en het nu ook een momentopname betreft. blijft het een opvallende positie en is het een compliment naar al deze jeugdvoetballers, trainers en coaches en TJC bij v.v. Vorden!

Bij v.v. Vorden speelt de JO13-1 en JO17-1 in de 1e klas en hebben beide teams de eerste drie wedstrijden direct gewonnen in de voorjaarscompetitie. Vorden JO13-1 won zelfs van Grol JO13-1, een vereniging die in onderstaande tabel in de top-150 staat. De JO19-1  speelt in de Hoofdklasse en won vorige week haar eerste wedstrijd van de voorjaarscompetitie van sp. Neede, een vereniging die in onderstaande tabel niet in de TOP 500 voorkomt. Tenslotte speelt de JO15-1 in de landelijke 6e divisie en na het kampioenschap in de Hoofdklasse levert dat alleen al extra punten op. Na de drie overwinningen op de Treffers (!) , VIOD en Grol is dit team van v.v. Vorden een ware “puntenpakker” voor v.v. Vorden in onderstaande lijst.

Klik hier voor de vorige lijst en uitleg op onze website en kijk hieronder naar de lijst waarin de 82 ploegen uit de afdeling Oost in de TOP 500 staan vermeld. De bovenste ploegen bestaan traditioneel uit de grootste clubs uit onze afdeling (Gelderland en Overijssel) zoals Quick’20, Bennekom, DVS Ermelo en Schalkhaar. Schalkhaar en DZC’68 zijn de hoogste geklasseerde club uit de Achterhoek/Liemers/Stedendriehoek/Salland, de regio waar de meeste jeugdploegen van v.v. Vorden altijd de strijd mee aan moeten binden. Naast deze twee grote en kwalitatief sterke verenigingen staan ook WSV, Rohda Raalte, Grol, DVV, AZSV, Bon.Boys, Voorwaarts Twello, DVC, Longa’30 en FC Zutphen bij de eerste 239 ploegen in deze landelijke lijst. Vlak daarna komt dus op de 245e plaats  de maar liefst 147 plaatsen gestegen jeugdafdeling van v.v. Vorden.

Via de site van www.sportlicht.nl is de gehele landelijke lijst met 500 namen te zien en hieronder staan dus de 82 verenigingen uit de afdeling Oost op deze lijst: