logo vorden app

Vorden 14 november 2015 – Vorige week hebben wij u op de hoogte gebracht van de resultaten van de jeugdteams uit de A-Categorie (A1, B1, C1, D1). Zij spelen een jaarcompetitie en zitten op dit moment op 1/3e van het seizoen. De jeugdteams uit de B-Categorie spelen een halfjaarcompetitie en zijn op dit moment in de slotfase gekomen. Ieder team moet nog 2 of 3 keer spelen en dan zit de najaarscompetitie er al weer op. Hierbij een tussenstand van A2, B2, B3, C2, C3, C4 en D2, D3. Volgende week komt er nog een verslag van de E- en F-teams.

De gehele A-jeugd had aan het begin van het seizoen 25 spelers en dat zou erg krap zijn geweest voor twee teams. Aangezien de A2 op het laatst gelukkig nog drie ‘oude bekenden’ mochten begroeten kwam het aantal op 28 en zodoende verloopt het seizoen bij de A-jeugd met twee teams op de gewenste wijze. A2 speelt tot nu toe een prima competitie en heeft al 9 punten behaald. Het doet mee in een grote middenmoot van 6 ploegen en aangezien de ploeg voetballend prima mee doet, zal het wellicht nog een paar plaatsjes kunnen stijgen. De sfeer is uitstekend en de trainingsopkomst is goed. Vorden B2 heeft het moeilijk omdat een aantal steunpilaren als Oscar en Scot geblesseerd zijn. Toch hebben zij een aantal keren laten zien (o.a. Warnsveldse Boys) dat zij goed mee kunnen komen in deze klasse en met hulp van de andere B-teams en de C1 proberen zij de komende weken de najaarscompetitie goed af te sluiten met nog een aantal goede wedstrijden. De B3 zit als 1e jaars B-team en zonder vaste keeper best wel in een zware competitie, maar zij hebben in ieder geval al wel een keertje gewonnen. Vooral tegen Blauw-Wit B2 en vorige week klein Dochteren B1 hebben zij laten zien dat het qua fysiek en instelling goed vooruitgang boeken. Wie weet kan er nog een wedstrijdje gewonnen worden en aan de sfeer, de trainingsopkomst en wedstrijdinstelling zal het in ieder geval niet liggen.

Bij de C-junioren doet C2 het prima in de 3e klasse. Met 14 punten staat het keurig in de middenmoot, maar vooral het voetballende aspect ziet er keurig uit en vandaar dat zij ook al een paar hele fraaie wedstrijden hebben gespeeld. De C3 staat onderin de middenmoot en heeft 7 punten uit 7 wedstrijden behaald. Samen met C4 trainen zij onder leiding van Rienk en Wim en twee trainers van de samenwerkingsclub Socïi in Wichmond. Zij moeten nog 4 wedstrijden spelen en wie weet kunnen zij nog wat punten toevoegen aan het totaal. De C4 heeft het wat moeilijker, maar heeft al wel 1x gewonnen. Zij hoeven nog maar 2x te voetballen in deze najaarscompetitie, dus heeft veel succes gewenst en wellicht dat het totaal aantal punten nog naar 6 gebracht kan worden!

Bij de D-jeugd speelt de D2 in de 3e klas en heeft het met drie punten zwaar. Maar in de wedstrijden doen zij het prima en ziet het voetbal er ook keurig uit en wij weten zeker dat in de loop van dit seizoen dit ook gepaard gaat worden met meer doelpunten en wie weet ook winstpartijen. Gewoon zo door gaan en blijf lekker van achteruit voetballen! Vorden D3 speelt in de 5e klasse en onderin de middenmoot en heeft 7 punten behaald. Ook bij dit team in de trainingsopkomst goed en hebben zij al een aantal prima wedstrijden gespeeld. Zij moeten nog tegen enkele ploegen die op dezelfde positie staan, dus kunnen zij nog een paar fraaie wedstrijden aan het totaal toe voegen.

De beide meidenteams laten ook van zich zien en horen! Het nieuwe meidenteam van Vorden MB1 moest natuurlijk even wennen, maar zij hebben al keurig twee wedstrijden gewonnen. Het voetbal is leuk om te zien, met erg veel enthousiasme, maar zeker ook voetballend doen de meiden het prima! Vorden MC1 herbergt een aantal meiden die al jaren bij v.v. Vorden spelen en zij draaien keurig mee in de 2e klasse. Met 10 punten uit 7 wedstrijden staan zij keurig in de middenmoot en gezien het voetballende vermogen van de meiden mogen zij dik tevreden zijn met dit seizoen tot nu toe.

Vorden A2 tegen Babberich A1

Vorden MC1 Dinxperlo MC1