Vorden – 12 maart 2017 – Afgelopen vrijdag hebben 18 jeugdscheidsrechters van v.v. Vorden de wedstrijd Vitesse-Sparta bezocht. Om de waardering te uiten richten deze veelal jeugdige voetballers, die om de week een wedstrijd fluiten bij de F- , E- of D-jeugd, had de jeugdcommissie in eerste instantie een bezoek aan Vitesse-Feyenoord geregeld, maar aangezien dit bekertreffen als een risicoduel werd gekenmerkt, was het ineens niet mogelijk om arrangementen te verkopen. Vitesse reageerde direct en zorgde met een speciaal plekje op de hoofdtribune op de vijfde rij voor een prachtige avond tijdens het competitietreffen tegen Sparta. De uitslag was 5-0 en de 18 jeugdscheidsrechters hebben genoten en kunnen maar mooi zeggen dat zij aanwezig zijn geweest bij het 1e doelpunt in de eredivisie van Arnold Kruiswijk!

Scheidsrechtercoördinator Gerrit Bijenhof was in zijn nopjes met deze avond. ‘Iedere week kan ik uit deze groep voor onze thuiswedstrijden een scheidsrechter inplannen, en wij zijn hier bij v.v. Vorden zeer content over. Het leek ons dan ook leuk om voor deze groep vrijwilligers een extra uitje te organiseren en vandaar dat wij deze eredivisie wedstrijd hebben uitgekozen.’

v.v. Vorden hoopt ook volgend seizoen weer een aantal nieuwe (1e jaars C-spelers) scheidsrechters te mogen begroeten en mag wellicht binnen enkele weken ook een gediplomeerde jeugdscheidsrechter begroeten, want Tom Lenselink is op dit moment bezig met de KNVB-cursus in Groenlo.

Inmiddels heeft Gerrit Bijenhof in de persoon van Rudy Eijkelkamp een nieuwe functionaris gevonden die de jeugdige scheidsrechters wil gaan begeleiden op zaterdag tijdens en na de wedstrijden. Rudy is al vele jaren vrijwilliger bij v.v. Vorden en heeft de laatste jaren zijn neef Thijs Eijkelkamp begeleidt als KNVB-scheidsrechter, nadat ook Thijs op 15-jarige leeftijd bij v.v. Vorden was begonnen als jeugdscheidsrechter. De ervaringen in het begeleiden van Thijs en sowieso de jaren dat hij als juniorenleider bij v.v. Vorden heeft gefungeerd, wil Rudy in gaan zetten om de huidige scheidsrechters op zaterdag te voorzien van nuttige tips en het gewoon aanhoren van de verhalen van de beleving van deze jeugdige vrijwilligers.