Vorden, 30 januari 2018 – Op zaterdag 17 februari start voor alle teams de 2e helft van de competitie. Het weekend van 24 februari is in verband met de schoolvakantie een vrij weekend waarna er van zaterdag 3 maart t/m zaterdag 26 mei achter elkaar competitie gespeeld wordt (twee inhaalzaterdagen op 31 maart en 28 april). Onze jeugdsecretaris Gerben Smid heeft alles rondom de 133 te spelen thuiswedstrijden alweer geregeld en gepland. Zo zijn de zaterdagdiensten, de scheidsrechters (11 van de 133 thuiswedstrijden missen nog een scheidsrechter …!) en de ‘ouderdiensten’ achter de bar deze week gepland, bekend gemaakt en gecommuniceerd.

Het komende weekend staan er drie bekerwedstrijden op het programma, want de JO17-2, JO8-1 en de MO19-1 hebben zich geplaatst voor de 2e ronde en spelen respectievelijk thuis tegen GWVV JO17-1, thuis tegen DEO JO8-1 en uit tegen Gendringen MO19-1. Tevens is er op vrijdagavond 2 februari een inhaalwedstrijd van de JO13-1 uit tegen Tubantia JO13-1 gepland.

Het volgende weekend (10 februari) is er een vrij weekend gepland i.v.m. carnaval en de week erop, zaterdag 17 februari,  start dan alweer de 2e helft van de competitie, de zogenaamde voorjaarscompetitie. Van de 26 jeugdelftallen van v.v. Vorden (waarbij 2 gecombineerd met Ratti en 5 gecombineerd met sv Socïi) zijn er 25 opnieuw ingedeeld, alleen de JO13-1 (D1) speelt een jaarcompetitie. De JO19-1, JO17-1 en de JO15-1 spelen in de 1e klas, maar de KNVB heeft besloten om dit seizoen halverwege het jaar de bovenste vier ploegen opnieuw in te delen in een ‘promotiepoule’ en de overige 8 ploegen van de 1e klas in te delen in een ‘gewone poule’. Voor alle andere teams (B-categorie) geldt dat het voor kan komen dat er gepromoveerd is naar een hogere klasse of gedegradeerd naar een lagere klasse of dat er een herverdeling plaats heeft gevonden binnen dezelfde klasse. Bij de vier meidenteams is er sprake van een herverdeling, waarbij de MO17-1 in de 1e klas is gebleven maar dit keer richting Achterhoek moet reizen i.p.v. Twente.

Op de website is onder het kopje ‘teams’ de competitie-indeling van alle 26 teams terug te vinden en je kunt in het onderstaande document ook alle ingeplande wedstrijden terug zien.

Indeling jeugdteams -tweede helft van de competitie