jan en willemienDonderdag 20 november 2014 – Tijdens de algemene ledenvergadering is gisterenavond Jan Hulshof benoemd tot erelid van v.v. Vorden. Zijn vrouw Willemien die eveneens reeds 30 jaar actief is binnen onze vereniging, is benoemd tot lid van verdienste.

Jan en Willemien zijn beide vordenaren in hart en nieren en na een kort uitstapje richting Ulft, kwamen zij in 1984 met hun beide zonen weer in Vorden wonen en vielen met de neus in de boter. Want als je Jan Rouwenhorst als buurman krijgt en even verderop wonen Joop en Janny Westerveld dan kan het niet anders of je wordt gevraagd om eventueel eens iets te doen bij de voetbalvereniging Vorden. Dat ‘iets’ doen bij v.v. Vorden is ‘heel veel’ geworden want in de afgelopen 30 jaar hebben Jan en Willemien enorm veel tijd en energie gestoken in de vereniging en waren zij vooral in de ‘horeca’ enorm actief. Kantinediensten draaien, roosters maken, inkopen zijn zo maar een aantal werkzaamheden die jarenlang door dit echtpaar zijn uitgevoerd en bij ieder evenement, toernooi, willekeurige jeugd- of seniorenwedstrijd of thuiswedstrijd van het 1e elftal was de kans zeer groot dat je ze beide of één van beide trof in de kantine. Jan heeft in de jaren ’90 ook nog enkele jaren in de jeugdcommissie gezeten en heeft daar de functie van wedstrijdsecretaris bekleed en tevens is hij in 1999 in het bestuur gekomen met ‘accommodatie & horeca’ in zijn portefeuille. Ongeveer 13 jaar geleden was hij samen met o.a. Jan Visser, Bertus Golstein en Jan Groot Wassink de initiatiefnemers van de dinsdaggroep. Vooral toen hij 11 jaar geleden in de VUT ging werd de dinsdag een vaste ‘vordendag’ in de week en samen met een groep van ongeveer 7  á 8 vrijwilligers wordt door deze groep al jaren de accommodatie tip-top verzorgd.

Willemien heeft afgelopen zomer besloten om te stoppen met de kantinediensten nadat zij 65 jaar was geworden en 30 jaar lang ‘achter de bar’ maar vooral ‘in de keuken’ had gestaan bij v.v. Vorden. Toch blijft zij nog actief met evenementen en bijzondere gelegenheden en gelukkig kunnen wij concluderen dat zij de laatste maanden nog steeds de weg naar het voetbalveld weet te vinden. In het voorjaar kreeg Jan gezondheidsproblemen en had Willemien ook een ongelukje in de kantine, maar beide zijn gelukkig prima hersteld en toen gisterenavond voorzitter William van der Veen de huldiging van Jan als erelid en Willemien als lid van verdienste bekend maakte, was er dan ook een welgemeend en groot applaus voor deze beide ‘echte vordenaren’!

jan en willemien