Woensdascheidsg 1 oktober – Onder leiding van Gerrit Bijenhof, de scheidsrechtercoördinator bij de jeugd, en met behulp van Rob Oplaat en Janneke Hiddink is er een plan opgezet om het tekort aan scheidsrechters bij de D- en de C-wedstrijden in te lossen via spelers uit de A- en de B-jeugd.

Afgelopen zaterdag hebben Jordi Houwen en Bas Abbink de spits afgebeten en hebben beide een wedstrijd gefloten. In de komende weken/maanden zullen er op iedere zaterdag per toerbeurt spelers uit de A1, B1 of B2 op zaterdag een wedstrijd fluiten. Samen met de 11 jeugdige scheidsrechters wie al de E- en de F-wedstrijden fluiten en onze vaste verenigingsscheidsrechters Mark Borgonjen, Jeroen Tijssen, Stef Kruip en Gerrit Bijenhof probeert v.v. Vorden op deze manier voor alle 10 á 11 wedstrijden op zaterdag een scheidsrechter in te plannen.

Om de A- en B-junioren voor te bereiden, van enige informatie te voorzien en enkele randzaken goed met elkaar af te stemmen is er op vrijdagavond 3 oktober een gezellige en interessante informatie-avond georganiseerd. Op deze avond wordt er door de ‘vv-vorden scheidsrechters’ Nick Wenneker en Kevin Weever een presentatie gegeven over het DWF, zal Gerrit Bijenhof samen met Rob Oplaat het één en ander vertellen over het fluiten van jeugdwedstrijden in het algemeen en wordt er ook aandacht besteed aan het ‘spelregelcertificaat’ dat via de KNVB door alle B-junioren in Nederland gehaald dient te worden. Dit laatste initiatief van de KNVB, om (jeugd)spelers nog meer besef mee te geven over spelregels, is dit seizoen gestart en de B-junioren van v.v. Vorden zullen hier dus ook aan mee moeten doen. Op deze vrijdagavond wordt het behandeld en krijgen de betreffende spelers voldoende informatie en kennisoverdracht om het certificaat te kunnen behalen.

De avond wordt afgesloten met een gezellig spel waarin spelregels en voetbal een centrale rol speelt.