scheids

Zaterdag 4 oktober – Gisterenavond heeft Gerrit Bijenhof, scheidsrechtercoördinator vanuit de TJC, samen met oud scheidsrechter en huidige trainer van Vorden B2 Rob Oplaat een info-avond georganiseerd voor de spelers van de A1, B1 en B2. De opkomst was met 35 spelers zeer geslaagd.

De enorme groei bij de jeugd bij v.v. Vorden heeft er voor gezorgd dat naast de F-en E-pupillenwedstrijden, waar een team van 11 jeugdige scheidsrechters (12-13 jaar) iedere week de diverse wedstrijden fluiten, er ook clubscheidsrechters nodig zijn bij de D-pupillen en C-juniorenwedstrijden. Bij de A1 en C1 is er veelal een aangewezen scheidsrechter vanuit de KNVB, maar voor de B1, B2, C2 t/m C4 en Meisjes MC1D en de vier D-elftallen moeten wij altijd een beroep doen op onze vaste clubscheidsrechters Jeroen Tijssen, Mark Borgonjen, Stef Kruip en Gerrit Bijenhof. Los van het feit dat zij niet altijd ieder weekend kunnen fluiten, is het van belang dat deze groep groter gaat worden zodat wij in ieder geval kunnen garanderen dat er bij iedere thuiswedstrijd een scheidsrechter ingepland kan worden. Vandaar dat Gerrit Bijenhof, samen met de initiator Rob Oplaat en in samenwerking met Janneke Hiddink, bestuurslid vrijwilligerszaken, een beroep heeft gedaan op de A- en de B-jeugd om per toerbeurt op zaterdag een wedstrijd te gaan fluiten bij de D-pupillen en C-junioren van v.v. Vorden.

Gisterenavond was er een 1e info-avond en deze werd geopend door Gerrit Bijenhof. De opkomst was met 35 jongens prima en Rob Oplaat gaf in een presentatie een aantal tips&trucs hoe je een wedstrijd bij de D-jeugd moet begeleiden als scheidsrechter. De term spelleider werd behandeld, hoe om te gaan met de scheidsrechtersfluit (duidelijk en snel) en het gebruik maken van je stem. Ook werd aangegeven dat de D- en C-trainers van v.v. Vorden de scheidsrechters gaan ondersteunen tijdens de wedstrijd. Tenslotte gaf Nick Wenneker een presentatie over het Digitale Wedstrijd Formulier en het controleren van de pasjes.

Na de pauze had A1 trainer René Nijenhuis een leuke voetbalkwis, die hij zelf in elkaar had gezet,  en deze werd gewonnen door Jurn van Dam van de B2 en Max de Vries van de B1. Bart Bouwmeester en Ingmar Rondeel werden verdienstelijk 2e en deze vier heren gingen met een heerlijke prijs weer naar huis.

info avond scheidsrechters 1