in memoriamVorden, 23 december 2015 – Afgelopen maandag heeft ons het droevige nieuws bereikt dat na een kortstondig ziekte op 76-jarige leeftijd Gerrit Bruggink is overleden. Gerrit is 59 jaar lid geweest van onze vereniging en was één van de personen die vanaf de oprichting van de ‘dinsdagploeg’ werkzaam is geweest bij deze groep (oud)leden, die iedere week onderhoud verrichten op ons Sportpark ‘t Grote Veld’.

Gerrit is altijd een groot liefhebber geweest van het voetbalspel en toen hij in 1956 lid werd van onze club was hij dan ook ieder weekend te vinden aan de oude zutphenseweg. Ook toen hij eenmaal gestopt was met het actief beoefenen van de voetbalsport bleef hij trouw iedere zaterdag en zondag naar het voetbalveld komen om daar de verrichtingen van de jeugd- en seniorenelftallen te aanschouwen. Gerrit, die meer dan 40 jaar bij Reesink in Zutphen heeft gewerkt, kwam in de ‘dinsdagploeg’ terecht toen hij zo’n 12 á 13 jaar geleden met de VUT ging. Deze groep mannen kregen al gauw de bijnaam van de ‘golden boys’, omdat zij iedere week het Sportpark keurig onderhielden en met menig klusje er weer voor zorgden dat er het nodige ge- en verbouwd werd. Gerrit had hierin zijn geheel eigen rol en dat was vooral gericht op het schoonmaken en onderhouden van de kleedkamers en kantine en het verzorgen van de tuin. Gerrit was altijd zeer precies, rustig, een beetje op de achtergrond en dus niet al te opvallend aanwezig, maar genoot op zijn eigen manier van de momenten dat hij op het voetbalveld aanwezig was.

Op zaterdag en zondag was hij altijd aanwezig en het maakte hem niet uit of de A2, B3, A1 of de C2 thuis moest spelen. Op zondag ging hij natuurlijk altijd naar het 1e elftal, maar moest het 1e uit dan kwam hij s’morgens bij het 2e of de lagere senioren kijken. Hij gaf absoluut niet luidruchtig commentaar op het voetbalspel, maar had zeker wel zijn mening over de verrichtingen en de prestaties van de diverse teams. Op onderstaande foto zien wij Gerrit op de zo karakteriserende wijze aan het hek staan om het voetbalspel te aanschouwen.

Wij zijn als v.v. Vorden Gerrit veel dank verschuldigd en hopen dat hij heeft gevoeld en in al die jaren mee heeft gekregen dat zijn aanwezigheid en activiteit bij onze club zeer werd gewaardeerd.

Wij willen hierbij zijn broer Harrie, zus Gerrie en zwager Benny, verdere familie en vrienden en ook onze ‘dinsdagploeg’  heel veel sterkte wensen en mogen de vele herinneringen aan Gerrit steun geven bij het verwerken van dit verlies.

Gerrit Bruggink-2

Bestuur voetbalvereniging Vorden