in memoriamVorden 2 april 2015 – Afgelopen week bereikte ons het bericht dat na een oneerlijke en zware strijd op 58-jarige leeftijd oud lid en vrijwilliger van v.v. Vorden, Eddie Stokkink is overleden. Eddie is jarenlang als lid en vrijwilliger betrokken geweest bij onze vereniging, waarbij hij zich o.a. als scheids- en grensrechter heeft ingezet.

Eddie heeft vanaf de jaren ’70 t/m de eeuwwisseling vele jaren als jeugdleider, grensrechter en vooral scheidsrechter gefunctioneerd bij onze club. Vooral bij de jeugdafdeling heeft hij menig wedstrijd gefloten en heeft hij jarenlang een elftal als grensrechter begeleid. Ook is hij vanaf het eerste begin van de jeugdtoernooien betrokken geweest als vrijwilliger en heeft hij jarenlang dit toernooi als grensrechter en/of scheidsrechter mee gemaakt. Een paar maanden geleden hebben wij in onze vaste rubriek ‘uit de oude doos’ nog een foto geplaatst, waarop Eddie als grensrechter te zien is met Clarence Seedorf, Wilco Schouten en Ap Wentink.

Met zijn achtergrond en interesse in het grafische vak heeft hij bij v.v. Vorden ook jarenlang het clubblad ‘de Tackle’ verzorgd. Het was de tijd van de stencelmachine en in de oude houten kantine en de oude bestuurskamer werd ieder maand het blad met 20 pagina’s in een oplage van 400 stuks getyped, gestencild, geniet en rond gebracht. Eddie heeft dit in de jaren ’80 en ’90 van de vorige eeuw jarenlang het stencilen, verzamelen en nieten voor zijn rekening genomen. Eddie is ook jarenlang bij de EHBO werkzaam geweest en ook in die hoedanigheid was hij in die tijd regelmatig op het Sportpark te vinden. In zijn rol als grens- en ook als scheidsrechter heeft hij ook bij onze buurtclub sv Ratti menig wedstrijd gevlagd of gefloten en is hij ook bij deze club vrijwilliger geweest, o.a. ook nog als wedstrijdsecretaris.

De laatste jaren was hij weliswaar minder op het Sportpark te vinden, maar natuurlijk hield hij onze club nog steeds in de gaten. Als een bekende hem dan sprak dan kwam het onderwerp ‘voetbal’ en ‘vv Vorden’ regelmatig aan de orde.

Wij zullen Eddie herinneren als een alleraardigste en vriendelijke man, die als vrijwilliger bij onze club vele jaren heeft rond gelopen en vooral op  zaterdag- en zondagen vele wedstrijden heeft gefloten en gevlagd. Wij wensen  de familie Stokkink erg veel sterkte in deze moeilijke en zware tijd.