Sam AbbinkVrijdag 21 november – Komende zondag speelt Vorden 1 haar 10e competitiewedstrijd uit bij Reunie. Verdediger Sam Abbink blikt alvast vooruit.

De laatste wedstrijd tegen WVV’34 in de laatste minuten nog een punt uit het vuur gesleept, hoe heb jij deze wedstrijd beleefd?

Het was een heel spannend slot. Maar ik heb het laatste kwartier echt genoten van de inzet en de vechtlust bij alle jongens.

Ik vond het mooi om te zien dat we na de 1-3 het niet lieten lopen maar er juist een schepje bij op deden. Dat betekent dat we niet alleen goed kunnen voetballen, maar als het moet er ook met z’n allen voor willen vechten en mentaal erg sterk zijn. Zelf had ik echt het gevoel, dat als we iets langer hadden door gevoetbald we de pot ook nog hadden gewonnen.

Al was dat wel wat teveel van het goede geweest.

Dit seizoen ben je vaak in de laatste linie te vinden, hoe bevalt je dat?

Natuurlijk was het even wennen, het is niet de positie waar de meesten mij hadden verwacht en er werd soms wel gekscherend over gedaan. Maar we staan achterin ijzersterk, we geven heel weinig kansen weg en zijn volgens mij ook de minst gepasseerde ploeg. Michel heeft me met een bepaalde gedachte naar achteren gezet. Het is dan mooi dat het zo uitpakt.

En het is altijd fijn, om op zo’n manier de mensen te overtuigen dat ik ook als linksback kan functioneren.

De laatste paar seizoenen wordt Vorden 1 gekenmerkt als een jonge en frisse ploeg, hoe kijk jij tegen deze ontwikkeling aan?

Het is goed voor de club Vorden dat er zoveel jonge jongens doorkomen bij de selectie. De concurrentie wordt alsmaar groter, iedereen moet zich elke training weer laten zien. Hierdoor worden we als ploeg alleen maar beter.

Ook vind ik dat we, ondanks onze jonge ploeg, erg volwassen kunnen spelen. Waar we vroeger alsmaar vooruit wilden. We hebben nu ook het benul, om bij een voorsprong, het compact te houden en deze voorsprong vast te houden.

Dit is voor het publiek misschien iets minder leuk, want je wint vaak wedstrijden met een kleiner verschil. Maar je wint wel en daar gaat het uiteindelijk om.

Komende zondag uit tegen Reünie na een inhaal/beker weekend, wat verwacht je van die wedstrijd?

Ik vind dat Reünie een goede ploeg heeft en daarom ook niet onverdiend op de 7e plaats staan. We hebben de laatste jaren nog niet van hun verloren. En ik denk dat, dat zondag ook niet gaat gebeuren.

Er zal weer een hoop geel zwart langs de lijn staan. En dat zal ons helpen, om weer net een stapje extra te zetten. En zo het goede gevoel vast te houden.