vorden-b2-sem

Vorden 9 oktober 2016 – Gisteren was het op ons Sportpark een heerlijke en drukke voetbalzaterdag met een aantal prachtige wedstrijden. Om 09.00 uur begon het met vier ‘E- en F-wedstrijden’ op veld 2 en 3 en op veld 1 speelde Vorden JO13-2 tegen Basteom JO13-1. Vorden won in de slotfase van de wedstrijd met 3-2 na een 2-1 achterstand. Na mooie potjes onder heerlijke omstandigheden van JO13-1, JO15-3, JO15-2, JO17-2 en JO19-2 mocht de JO19-1 afsluiten tegen AZC JO19-1. De ploeg van trainer Michiel Barink kwam met 0-2 achter, maar had echter van de JO13-2 geleerd dat de wedstrijd nooit is afgelopen voordat het laatste fluitsignaal heeft geklonken ….

Tien minuten voor tijd stond Vorden JO19-1 nog met 0-2 achter tegen AZC in een wedstrijd waarbij de 1e helft gelijkwaardig was met aan beide kanten goede mogelijkheden om op voorsprong te komen. AZC was het meest effectief en scoorde keurig de 0-1 en na de rust ging Vorden op zoek naar de gelijkmaker. Maar ondanks dat grote gedeeltes van de 2e helft het spel zich op de helft van AZC afspeelde gingen de blauw-witten zeer effectief met hun kansen om en scoorden zij de ogenschijnlijke beslissende 0-2. De ploeg van trainer Michiel Barink en assistent Don Rouwen richtte zich echter nog één keer op en 10 minuten voor tijd werd de aansluitingstreffer gescoord; 1-2. In de voorlaatste minuut van de wedstrijd werd het zelfs 2-2 en terwijl na de aftrap van AZC de scheidsrechter aangaf dat de laatste minuut was in gegaan werd de wedstrijd zelfs nog in het voordeel van Vorden beslist. Sjoerd Voerman beleefde zijn ‘finest hour’  en bleef akelig koel toen een ideale stuiterbal precies voor zijn linkervoet viel en hij deze kans beheerst afrondde. ‘Gekkenhuis’ achter het doel met juichende spelers van Vorden JO19-1 samen met de ‘supporters’ van JO19-2 die aan het begin van de middag met 2-1 hadden gewonnen van Sp. Lochem JO19-3.

Zo eindigde een prachtige voetbalzaterdag onder heerlijke omstandigheden met een ware apotheose en hebben de spelers van JO13-1 (en de scheidsrechter), nadat zij een prima pot hadden gespeeld in de hoofdklasse tegen VOGIDO JO13-1, ook nog even het antwoord gekregen op de ‘voetbalquiz vraag’ wat de afkorting betekent van deze blauw-zwarte club uit Enschede: Voor Ons Genoegen Is Dit Opgericht, weten wij dat ook weer!

vorden-jo91-1-azc