vrtc

Zaterdag 5 december 2015 – Morgenvroeg op 6 december 2015 wordt voor de 33e maal de ‘Grote Veld’ veldtoertocht in Vorden gehouden. De VRTC organiseert ook dit jaar deze klassieker onder de veldritten op ons Sportpark ‘t Grote Veld en de start zal zijn tussen 08.30 en 10.00 uur. Omdat er s’morgens ook twee thuiswedstrijden worden gespeeld op ons Sportpark en s’middags de wedstrijd Vorden 1 tegen Concordia Wehl wordt gespeeld, zal het een drukte worden van belang. Houdt hier rekening mee met parkeren en bereikbaarheid van het sportpark.

Er zijn 2 afstanden waaruit men kan kiezen, 30 km of 45 km. De routes lopen grotendeels via mooie bospaden en zandwegen met tussendoor een enkele harde weg om indien nodig weer even op adem te komen. Deze veldtoertocht is mogelijk mede dankzij de zeer goede samenwerking met diverse bos- en landgoedeigenaren tot stand gekomen. Voor sommige stukken is een eenmalige toestemming verleend en de organisatie wil dan ook de deelnemers, die de route op de gps opslaan verzoeken om niet op andere momenten deze mooie route voor zichzelf nog een keer te rijden, waardoor de organisatie in de problemen kan komen. Bij de controle/verzorgingspost onderweg worden een drankje, warme bouillon en ook de traditionele gehaktballetjes en broodjes verstrekt. Altijd een goed en gezellig moment om je ervaringen met andere deelnemers te delen. Daar is ook een materiaal- en EHBO-post aanwezig om eventuele pechgevallen verder te kunnen helpen. De gehele tocht is duidelijk met pijlen uitgezet en verder in secties verdeeld zodat de organisatie in geval van nood snel de plaats van ongeval/ pech kan bereiken. Ook via een 06 nummer, welke de deelnemers mee krijgen, is tijdens de rit de organisatie bereikbaar.

Leden van de V.R.T.C. controleren ‘s morgens regelmatig de rit en brengen indien nodig extra pijlen aan. Na afloop kunnen de deelnemers zich douchen, de fiets afspuiten en een hapje en een drankje nuttigen in de kantine van de voetbalclub Vorden. Leden van de N.T.F.U. betalen het gebruikelijke tarief en niet leden betalen 1 euro meer in verband met de dagverzekering. Jeugdige deelnemers betalen half geld. VRTC de 8 kastelenrijders uit Vorden heeft er weer zin in en hoopt op 6 december weer een groot aantal deelnemers te mogen begroeten.

VRTC-Grote-Veldrit-december-affiche-2015-800x566