grote clubactie

Donderdag 16 oktober 2014 – Ongeveer 250 jeugdleden van de A1 t/m de F4 hebben gisterenavond samen met de leiders en trainers in 1,5 uur tijd 950 loten verkocht in het kader van de Grote Clubactie. Onder ideale weersomstandigheden en met dus een opkomst van ongeveer 90% van de jeugdleden is het hierdoor één van de succesvolste jaren geworden sinds de vereniging in 2006 is begonnen met deze jaarlijkse landelijke actie.

In 2006 heeft de toenmalige jeugdcommissie voor het eerst meegedaan met de Grote Clubactie en had men destijds besloten om 500 loten in te kopen. Drie jaar later bepaalde men door de groeit van de vereniging om het aantal te vergroten naar 750 en sinds 2011 kopen wij 1000 loten in bij de landelijke stichting. De loten kosten € 0,60 per stuk en worden dus voor € 3,– per stuk verkocht, waardoor er € 2,40 per lot in de clubkas terecht komt. In totaal doen er ieder jaar ongeveer 7000 verenigingen mee en die zijn goed voor een totale clubopbrengst van 9.000.000,– euro , dus gemiddeld € 1.250,– per vereniging. Voor v.v. Vorden is het een actie die dus jaarlijks ongeveer € 2.225,– netto op brengt.

Gisterenavond startte de actie om 18.00 uur (iets over ….) toen de ongeveer 20 leiders in Café de Herberg de 45 loten per team op konden halen bij de organisatie. In totaal gingen er 20 teams de wijken en rond 18.15 (iets eerder ….) ging de leider/trainer van het betreffende team met zijn spelers de wijk in. In totaal is Vorden verdeeld in 11 wijken verdeeld, waardoor 9 wijken door twee teams werden bemand en 2 wijken door 1 team. De laatste jaren werden van de 1000 loten er 900 verdeeld over de teams en werden er gemiddeld zo’n 775 verkocht. De laatste 225 werden dan in de daaropvolgende weken via de seniorenteams, tijdens thuiswedstrijden van het 1e elftal of in de kantine verkocht. Gisterenavond gingen de 20 teams weer met in totaal 900 loten de deuren langs, maar er waren nu diverse teams die na een half uur al terug kwamen om nieuwe loten bij te halen, waardoor alle 1000 loten in omloop waren.  Aan het einde van de rit, rond 19.45 uur (kan iets eerder zijn geweest ….) waren er maar liefst 950 loten verkocht, waardoor in de komende 2 weken de vereniging nog maar 50 loten hoeft te verkopen om het totaal van 1000 te halen.

Na 20.00 uur hebben Jordi, Ruud, Twan, Kevin en Wilbert samen met Hannie en Volkert onder het toeziend oog,  en eveneens als controleurs fungerend, van Rene, Willem, Marc en William al het geld geteld. Met af en toe wat fooi bij het ene team en soms een missende euro bij het andere team, klopte het uiteindelijk op € 0,40 na! Wij willen hierbij alle spelers en vooral ook alle leiders/trainers van de 20 jeugdelftallen van v.v. Vorden hartstikke bedanken voor de inzet en positieve bijdrage aan deze actie. Het is al met al wederom een zeer succesvolle actie geworden, waar de vereniging zeer veel profijt van heeft! Tevens willen wij Hannie en Volkert en het personeel van de Herberg bedanken voor de gezellige avond en de prettige hulp bij het tellen van het geld!

Organisatie Grote Clubactie