grote clubactie

Vorden 13 oktober 2016 – De voetbalvereniging heeft gisterenavond een prima grote clubactie beleefd, want met ongeveer 220 jeugdleden zijn er binnen anderhalf uur zo’n 1100 loten verkocht! Gemiddeld heeft dus ieder jeugdlid 5 loten van in totaal 15 euro weten te verkopen en dat bracht de eindstand op een recordbedrag van 3.300 euro. De laatste 150 loten van de in totaal 1250 zullen de komende weken via de seniorenteams en tijdens een thuiswedstrijd van het 1e elftal verkocht worden.

In 2006 is destijds op initiatief van de toenmalige jeugdcommissie het initiatief genomen om als v.v. Vorden mee te doen met de Grote Clubactie. Deze landelijke actie, waarbij 80% van het verkoopbedrag direct in de clubkas terecht komt, is in de loop van de jaren enorm uit gegroeid en onze club is eigenlijk in hetzelfde tempo mee gegaan. Kochten wij in 2006 met toen 175 jeugdleden nog 500 loten in, anno 2016 zijn wij gegroeid naar 287 voetballers en voetbalsters van 18 jaar en jongen en hebben daarom besloten om over te gaan op een inkoop van 1250 loten.

Gisterenavond verzamelden de ongeveer 220 jeugdleden zich rond 18.00 uur allemaal op de afgesproken plekken in het dorp. De organisatie had het dorp onderverdeeld in 12 wijken en in iedere wijk gingen twee teams met hun leiders, coaches en ouders de huizen langs. Ieder team kreeg 57 loten mee en toen om 18.15 uur alle loten door de leiders waren opgehaald bij de organisatie in de Herberg, was het een ware geel-zwarte wervelstorm die door het dorp ging. Rond 19.15 uur kwamen de eerste al weer terug met vaak weinig of helemaal geen loten meer op zak. Om 19.45 uur kwam het laatste team terug, maar zij verdienen ook wel een extra vermelding. De JO13-1 en JO13-2 hadden binnen een half uur al hun 114 loten al verkocht, maar kregen er daarna nog 80 extra loten bij vanuit wijken waar de verkoop iets minder soepel liep. Maar ook dit aantal, op 14 na, werd door de jongens en meiden vrij makkelijk van de hand gedaan en zodoende hadden deze twee teams het recordbedrag van € 540,– binnen gehaald! Bij deze willen wij ook de beide A-teams (JO19-1 en JO19-2) nog extra bedanken. Want in tegenstelling tot voorgaande jaren, waarbij zij altijd de F-jeugd hielpen met verkopen, hebben zij dit jaar geheel zelfstandig onder leiding van de beide aanvoerders Luuk en Vincent een eigen wijk voor hun rekening genomen en de loten keurig verkocht en bij terugkomst zelfs nog ff een extra straat gepakt.

Wij willen hierbij alle jeugdleden, de leiders, trainers en coaches bedanken voor hun inzet, tijd en energie die er gisterenavond met de teams in de Grote Clubactie is gestoken. Tevens willen wij hierbij ‘de Herberg’ bedanken voor de gastvrijheid en het helpen met het geld tellen en het door Willem Lichtenberg en Twan Eggink mogen gebruiken van een zeer handig sorteermachine …!

(Klik op het logo voor meer informatie over de actie, prijzen en de trekking)

grote-clubactie-wij-doen-mee