week van de scheidsrechter

Vorden 8 juli 2015 – Onder leiding van scheidsrechtercoördinator Gerrit Bijenhof heeft de jeugdafdeling van v.v. Vorden afgelopen vrijdagavond een info-avond georganiseerd voor de huidige en ook nieuwe jeugdscheidsrechters. Gelukkig hebben zich voor het nieuwe seizoen inmiddels al weer 6 nieuwe scheidsrechters (C-junioren van 12-13 jaar) aangemeld, waardoor het totaal aantal scheidsrechters voor de pupillenwedstrijden is gestegen naar 14.

De info-avond werd georganiseerd aan het einde van het seizoen waarin nagenoeg alle wedstrijden van de E- en F-teams tijdens een thuiswedstrijd door de groep vrijwillige jeugdscheidsrechters zijn geleid. Vanuit de groep jeugdscheidsrechters, die volgend seizoen zal bestaan uit 13 scheidsrechters zullen er ook een aantal zijn die door gaan groeien naar het fluiten van een D-wedstrijd. Enkele jeugdscheidsrechters hebben hier na de winterstop al een aantal keren ervaring mee op gedaan.

Afgelopen vrijdag zijn de ervaringen met elkaar gedeeld en heeft men per persoon besproken wat ging goed en wat kan beter en tevens is er alvast een blik vooruit geworpen naar het nieuwe seizoen. Ook zijn aan het einde van de avond de tenues ingeleverd, waardoor aan het begin van het seizoen iedereen weer een ‘op maat gesneden’ tenue ontvangt.

Gerrit Bijenhof heeft deze avond ook Stef Kruip geïntroduceerd, die het komende seizoen regelmatig zal worden ingezet om op zaterdagmorgen de jeugdige scheidsrechters ook te begeleiden en te voorzien van handige tips&trucs.

Het komende seizoen zullen er ieder weekend gemiddeld 5 juniorenteams thuis voetballen, dus ook voor deze wedstrijden zijn vrijwillige scheidsrechters binnen de vereniging nodig. De A1, B1 en C1 zullen aangewezen scheidsrechters ontvangen vanuit de KNVB, maar de overige wedstrijden zullen geleid moeten worden door mensen binnen de vereniging zelf. Wij hebben de beschikking over een groep juniorenscheidsrechters, maar gezien de groei van deze afdeling en het feit dat het prettig is dat je niet iedere zaterdagmiddag aan de beurt bent, zijn wij nog op zoek naar vrijwillige juniorenscheidsrechters. Voetbal je in de senioren of bij de 35+, of heb je hierin gevoetbald, of heb je als ouder interesse en plezier om deze functie te vervullen, meld je dan aan bij Gerrit Bijenhof (info@bijenhof.nl).