vorden-d2-pax-1

Vorden 4 december 2016 – Vorden JO19-1 speelde gisteren de belangrijke wedstrijd tegen Helios Deventer JO19-1 en heeft deze ‘6-puntenwedstrijd’ met 3-1 gewonnen. Het rechterrijtje van deze 1e klasse zit heel dicht bij elkaar en vandaar dat deze onderlinge wedstrijd gisteren voor het team van trainer Michiel Barink ‘erop of eronder’ was. Ondanks de afwezigheid van drie spelers werd er toch verdiend gewonnen en aan het einde van de middag bleek ook nog eens dat JO17-1 (0-3 tegen Zelos JO17-1) en JO15-1 (1-6 tegen MvR JO15-1) beide hun wedstrijd in de 1e klas hadden gewonnen. Tenslotte wonnen de beide meidenteams ook nog eens en kan MO15-1 zelfs nog kampioen worden. Een mooie zaterdag dus bij de junioren van v.v. Vorden.

Vorden JO19-1 had twee weken geleden keurig gewonnen van Diepenveen, maar afgelopen zaterdag erg ongelukkig verloren van Colmschate met 4-5 terwijl het drie keer voor had gestaan. Vandaar dat gisteren de ploeg gebrand was om de pot tegen Helios te winnen en gelukkig kwamen ze ook keurig op voorsprong. Toch was het Helios dat de stand weer gelijk trok, maar 10 minuten voor rust was het toch Vorden JO19 dat scoorde en zodoende konden de geel-zwarten met een voorsprong de rust in. Tien minuten voor tijd besliste Bas Esselink (samen met Ruud van der Linden invallers uit de A2) na een prima combinatie en mooie pass van Sander Eggink de wedstrijd met een bekeken schuiver; 3-1. Vorden JO19-1 heeft nu winterstop en moet op 11 februari weer beginnen met de 2e helft van het seizoen.

Vorden JO17-1 speelt in de Achterhoekse 1e klasse en heeft gisteren met een 0-3 zege op Zelos haar plek in de middenmoot (5e plaats) verstevigd. Volgende week moeten zij de 13e wedstrijd spelen tegen de nummer twee FC Winterswijk JO17-1 en dat is een hele belangrijke pot aangezien Vorden JO17-1 met nog drie wedstrijden te gaan koploper is in de 2e periode.

Vorden JO15-1 moest gisteren in S’Heerenberg voetballen en zorgde met een 1-6 overwinning tegen MvR dat voor het eerst dit seizoen zowel de JO19-1, JO17-1 en de JO15-1 alle drie hun wedstrijd wonnen in de 1e klas. Vorden JO15-1 staat na deze overwinning keurig op de 4e plaats en moet volgende week haar laatste wedstrijd in 2016 thuis tegen DCS JO15-1 spelen.

De JO19-2, JO17-2, JO17-3 en de JO15-3 waren alle vier vrij en alleen de JO15-2 moest thuis tegen SVBV JO15-1. In Barchem had JO15-2 nog keurig met 1-3 gewonnen, maar gisteren waren zij kansloos en hebben ze verdiend met 0-4 verloren. Zij hebben er echter wel een echte wedstrijd van gemaakt en bleven keurig spelen en naar voetballende oplossingen zoeken en waren zodoende ook een paar keer dicht bij een doelpunt.

Bij de vordense juniorenmeiden kwamen zowel de MO15-1 en de MO17-1 in actie. In Wichmond werd de thuiswedstrijd van MO15-1 tegen VVO MO15-1 gespeeld en deze pot werd door door de Vordense- en Wichmondse meiden keurig met 6-2 gewonnen. Vorden MO15-1 moet nog één wedstrijd spelen, maar dat is direct ook een hele belangrijke! Volgende week spelen de meiden van MO15-1 namelijk thuis tegen koploper Zelhem MO15-1 en Vorden staat op dit moment tweede met 1 punt minder en een wedstrijd meer. Als Zelhem wint of gelijk speelt dan zijn ze kampioen, wint Vorden dan moet de inhaalwedstrijd van Zelhem tegen Oeken-Sp.Brummen (nummer drie) nog gespeeld worden om te zien wie er kampioen wordt in deze 2e klasse.

De meiden van Vorden MO17-1 waren al kampioen en mochten deze laatste wedstrijd tegen DVC MO17-1 in een ‘fantasie-opstelling’. Door middel van lootjes (zie Facebook) werd de opstelling gemaakt en zodoende kwam keepster Maxime Masselink dit keer als voetbalster in het veld te staan en speelde keurig als verdediger haar wedstrijd. Het deerde de meiden niet en zij wonnen ook de laatste wedstrijd van dit seizoen met 7-0.

vorden-d2-pax-2