tasje vorden

Vorden 10 juni 2015 – De Avondvierdaagse 2015 , dat voor het 2e achtereenvolgende jaar wordt georganiseerd door v.v. Vorden, is goed van start gegaan. Onder prima weersomstandigheden zijn de beide tochten op maandag- en dinsdagavond goed verlopen en kan er dus gesproken worden van een goede start. Aanstaande donderdag is de intocht en deze vierde dag zal in het teken staan van de samenwerking met Stichting Litania.

Net als vorig jaar wordt er ook dit jaar iedere avond gestart bij het Kulturhuus midden in het dorp. Het gedeelte voor het oude dorpscentrum wordt iedere avond afgezet en hier vindt zowel de start van de 5 en de 10 km plaats. Aanstaande donderdag staat de samenwerking die v.v. Vorden middels de avondvierdaagse is aangegaan met Stichting Litania centraal. Middels een collecte en de gelegenheid om te doneren, zal geprobeerd worden om een mooi bedrag bij elkaar ‘te lopen’ dat bestemd is voor deze Stichting. Op alle vier avonden zal er bij de inschrijfbalie en bij de beide ijssalons (Kerkepad en Lekker) een collectebus staan om een donatie te geven.

Stichting Litania staat voor het helpen van kinderen met een beperking en zet zich in, binnen gemeente Bronckhorst en directe omgeving, om hen een toch zo normaal mogelijk leven te bieden. Tijdens de laatste avond van de Avondvierdaagse laat de stichting zien waar ze precies voor staat. “Het lijkt ons geweldig om middels de Avondvierdaagse het belang en de noodzaak van deze stichting uit te dragen en op deze wijze een bijdrage te kunnen leveren voor deze gezinnen”, zo zegt Avondvierdaagse coördinator Janneke Hiddink.

Avondvierdaagse 2015 -2