nieuwjaarsreceptie

Vorden 18 januari 2016 – Het was gisterenmiddag een gezellige nieuwjaarsreceptie bij v.v. Vorden. Rond 14.15 uur was de kantine goed volg gestroomd en stond de nieuwjaarstoespraak van voorzitter Marc van der Linden vooral in het teken van de komende drie jaren waar de vereniging naar haar 90e verjaardag toe zal werken. Direct daarna werd oud voorzitter William van der Veen gehuldigd als Lid van Verdienste en na een pauze waarbij er ook nog even naar Feyenoord-PSV gekeken kon worden, werden de jubilarissen Richard de Vries, Hugo van Ditshuizen, Edwin Bekker, Marc van der Linden, Jan Golsten en Derk Besselink in het zonnetje gezet.

Het werd al met al een mooie aaneenschakeling van vele jaren v.v. Vorden want bij iedere jubilaris waren er enkele foto’s te zien en werd met een aantal anekdote’s en verhalen de betreffende persoon extra toe gelicht. Richard de Vries en Hugo van Ditshuizen waren de jongste en mochten van secretaris Ilse Oldenhave als eerste de bloemen ontvangen en daarna kwam Edwin Bekker als 40 jarige jubilaris aan de beurt. De bestuursleden Kees Jansen en Rien Wabeke namen daarna het woord over en gaven onverwachts de 40-jarige jubilaris Marc van der Linden een fotoreportage uit de oude doos. Als 50 jarige jubilaris werd Jan Golstein gehuldigd en naast zijn vele jaren als voetballer en jeugdtrainer werd bij hem ook de jaren als mede-organisator van het Sorbo-tournooi belicht. Jan Stegeman was verhinderd en genoot van de voetbalsport in zijn geliefde Engeland, maar zal deze week het speldje van 50-jarig lidmaatschap ontvangen en tenslotte was het de beurt aan Derk Besselink. 60 jaar lid en dus vanaf 1955 al op ons Sportpark te vinden. Nadat hij was toegesproken en er ook van hem enkele fraaie foto’s waren getoond, nam Derk ook nog zelf het woord en ging in 10 hoofdstukken zijn ‘voetballoopbaan’ langs. Hij eindigde met een fraai symbool en liet weten dat hij, ook als jeugdtrainer van de E- en de F op de woensdagmiddag, apetrots is op zijn huidige ledenpas, want onderaan staat vermeld ‘Vorden 2015-2016 – 2e klas KNVB’.

Het was al met al een gezellige en goed bezochte nieuwjaarsreceptie waarbij het voetbal door de winterse omstandigheden een beetje naar de achtergrond werd gebracht en bijvoorbeeld de oefenwedstrijd van Vorden 1 niet door ging. Maar toch waren een stel enthousiast- en fanatiekelingen s’morgens om 11.00 uur in de weer op de oefenhoek en hebben onder leiding van Jeroen Tijssen als ‘lagere senioren’ nog heerlijk getraind. Vorden werd in de nieuwjaarstoespraak wegens haar 86-jarige leeftijd ‘een old wief maar nog lang niet stief’ genoemd en zo bleek ook wel tijdens deze middag; Genoeg mooie herinnering en verhalen over de afgelopen 86 jaar maar nog meer enhousiasme en beleving om vooral vooruit te kijken richting het 90 jarig bestaan in 2019.

richard de vries

hugo van ditshuizen

edwin bekker marc van der linden

jan golstein