Afgelopen zaterdag 26 maart 2022 was het dan zover, de 1e fysieke VoProVo-pubquiz. De VoProVo-organisatie, bestaande uit Rutger Wullink, Mikkie Steenbreker, Mark Borgonjen en Chantal ten Barge, had al twee keer eerder tevergeefs deze pubquiz proberen te organiseren. Door Corona was dit niet mogelijk. In de tussentijd heeft deze VoProVo-organisatie niet stil gezeten en zijn er diverse digitale quizzen, Paasfietstochten en een EK-pool georganiseerd. Maar niets kan tippen aan een fysieke quiz.

De animo was zeer groot en in een mum van tijd zat deze pubquiz vol. Om 20.00 uur begonnen 26 teams, met een totaal van bijna 140 mensen, in een bomvolle kantine aan ronde 1 van de pubquiz. Alle teams werden naar een gepersonaliseerde tafel gebracht waar een bordje met teamnaam en zelf gecreëerde logo, antwoordenformulieren, notitieblokken, pennen en een turflijst voor de drankjes klaar lagen. Ook kregen alle deelnemers een bord met daarop de tekst “Fris hier, Bier hier, Wijn hier”. Zodoende hoefde niemand tijdens de quiz op te staan, maar kwam het barpersoneel naar de tafels toe om de deelnemers te voorzien van een drankje.

Voor deze gelegenheid kwam het barpersoneel van diverse andere verenigingen binnen Vorden. Cees van Voskuilen, Christiaan Brinkhorst, Jan Groeneveld, Gerrie Steenbreker, Werner Bosch, Henry Koning en Gerdien Lenselink waren bereid om deze avond de kantinedienst te doen, waarvoor hartelijk dank!

Tot en met de klok van 11 uur kregen de deelnemers, onder het genot van een drankje en een koude en warme hap, 10 rondes met 10 vragen over o.a. algemene kennis, film- en muziekkennis, nieuwsfeiten en rondes met alleen maar een getal of kleur als antwoord. Daarnaast was er nog een flitsronde waarin 10 woorden met dieren werden uitgebeeld. Voor iedereen was alles duidelijk te volgen doordat er diverse (5) TV-schermen in de kantine waren geplaatst. Dit is allemaal mede mogelijk gemaakt door Kees Jansen, waarvoor dank!

Rond de klok van 23.30 uur konden uiteindelijk de prijswinnaars van deze avond bekend worden gemaakt. Uiteindelijk zag de top 3 er als volgt uit:
1. Dash logisch, zij wonnen een bon welke mede mogelijk werd gemaakt door Hotel Bakker
2. Espagnol, zij wonnen een bon welke mede mogelijk werd gemaakt door Bistro de Rotonde
3. De Makkies, zij wonnen een bon welke mede mogelijk werd gemaakt door Café Restaurant De Herberg.
De volledige eindstand is hier te zien.

Na de prijsuitreiking was het tijd om nog even na te praten over die moeilijke ronde of vraag en welke juist makkelijk was. Uiteindelijk kan er teruggekeken worden op een geslaagde avond! De VoProVo-organisatie wil alle vrijwilligers nogmaals bedanken en de deelnemers voor de komst. Hieronder nog een kleine sfeerimpressie.