jeugdkamp4Woensdag 27 mei – Afgelopen weekend was het een drukte van belang op de vv Vorden-velden

Vrijdagavond verzamelde de D-jeugd zich bij de kantine om dit jaar voor het eerst ook op kamp te gaan. Nadat er patat gegeten was, de bedjes verdeeld waren en de eerste ballen waren getrapt togen deze 17 jongens naar het zwembad In de Dennen om zich daar buiten sluitingstijd heerlijk uit te leven. Vervolgens stond er een bosspel op het programma waarbij diverse vrijwilligers als jagers verstopt waren. De kunst was natuurlijk om bij hen uit de handen te blijven terwijl er onderweg letters gevonden moesten worden om een woord te vormen. Na een korte nacht en een heerlijk ontbijt stond Peter Jansen alweer klaar om een voetbalclinic te verzorgen. Na het broodje knakworst en het ijs, vertrokken de jongens moe maar voldaan om 12.30 uur naar huis.

Voor de organisatie snel weer omschakelen, want een uurtje later kwamen maar liefst 75 mini F, F en E spelers naar de VV Vorden velden. Zij begonnen de middag met een voetbalactiviteit onder leiding van Guido Beerning, stagiaire van het Graafschap College en tevens speler bij VV Vorden B1, ondersteunt door Daan van Pijlen, stagiaire van het Isendoorn College en speler bij VV Vorden. Na het avondeten vertrokken zij in kleine groepjes naar het bos voor het zogenaamde WC borstel gooien. Bij terugkomst stond Linda de Mol klaar voor het Ik hou van Holland spel. Vier verschillende teams moesten onder leiding van hun captains zoveel mogelijk punten verzamelen. Het was voor veel kinderen een lange vermoeiende dag geweest en ze vertrokken rond 23.00 uur naar de tent. Ondanks de kou sliepen ze toch nog redelijk goed maar het was zondag weer vroeg dag. Snel de voetbalschoenen aan en hup de velden weer op! Na het ontbijt stond er een toernooi op het programma. Na een broodje knakworst en een ijsje kwamen de ouders hun voetballers om 13.00 uur weer ophalen.

We kijken als organisatie terug op een geslaagd weekend en willen via deze weg de vrijwilligers nogmaals bedanken voor hun inzet!

Werkgroep Sociale Zaken VV Vorden

jeugdkamp5jeugdkamp1