Vorden, 23 mei 2017 – Gerrit Bruggink is jarenlang betrokken geweest bij onze club en was vanaf de jaren ’50 in de vorige eeuw nagenoeg ieder weekend aanwezig op ons Sportpark. Eerst als voetballer, later als supporter en de laatste 15 jaar als vrijwilliger van de dinsdagploeg. Gerrit werd ongeneeslijk ziek en nadat hij in december 2015 op 76-jarige leeftijd was overleden, kregen wij een half jaar later van de familie te horen dat hij zijn voetbalclub in zijn nalatenschap een fraai bedrag had toebedeeld. Zijn nadrukkelijke wens was wel dat het aan de jeugdafdeling besteed diende te worden en vandaar dat de vereniging heeft besloten om het jaarlijkse kamp om te dopen tot het ‘Gerrit Bruggink Jeugdkamp’ en een speciaal evenement te financieren tijdens dit jaarlijkse weekend voor de pupillen. Afgelopen weekend stond het eerste ‘Gerrit Bruggink – Jeugdkamp’ op het programma en hieronder kunt u lezen hoe E- en de F-jeugd (JO11 en JO9) het hebben ervaren. Wij willen hierbij het JAC (Jeugd Activiteiten Commissie) van harte bedanken voor hun inzet en energie en het organiseren van het zeer geslaagde Jeugdkamp!

Zaterdag 20 mei was het dan zover, voor vele F en E jeugd het langverwachte voetbalkamp. Rond 13.00 uur kon het beste plekje in de tent uitgezocht worden en konden de bedden worden opgemaakt. De meesten stonden al snel op het veld, waar er vanaf 14.00 uur een voetbal clinic werd gehouden onder leiding van Sjoerd Voerman. Het weer was perfect voor deze zaterdagmiddag, al waren er snel wat zweetdruppels te zien. Om 17.00 uur was het tijd voor het avondeten en dat er die middag hard gewerkt was, was wel te zien aan de hoeveelheid patat die gebakken werd. Het avondprogramma werd gestart met een speurtocht door het bos, snelheid schieten op het veld en silent disco, waarbij de beste muziek op een draadloze koptelefoon te horen was. De avond werd afgesloten in de kantine met het spel “Ik hou van Holland”. Daarbij waren de kinderen nog net zo fanatiek als de middag op het veld. Net na middernacht was het dan echt stil op het voetbalveld en werd onder het genot van een drankje nog even de dag nabesproken.

Na een toch wel koude nacht begon de zondagmorgen al vroeg. Even na 5en kwam de eerste uit de tent wandelen voor een toilet bezoek, al snel volgden er meer. Voor 8 uur stonden de meeste kinderen al weer op het veld om een uur later te starten aan het onderlinge toernooi, waarbij er na een korte nachtrust weer zeer fanatiek werd gevoetbald voor de winst. Tijdens het welverdiende drinken en het broodje werden alle acties en doelpunten van het toernooi nog even fijntjes verteld, waarna het tijd was geworden om de tent op te ruimen.

Rond 13.00 uur kon een ieder terugkijken op een zeer geslaagd voetbalkamp en ging iedereen moe maar voldaan huiswaarts.