Vorden, 22 september 2017 – Nadat de informatieavond op woensdag 24 augustus al succesvol was verlopen en het enthousiasme over het opstarten van G-voetbal bij v.v. Vorden steeds meer positieve reacties teweeg bracht, zijn wij er in de afgelopen drie weken in geslaagd om te komen tot 12 spelers en speelsters, 1 trainer, 2 begeleidsters en een verzorger. Wij zijn nog druk bezig om de trainerspositie door 2 personen in te laten vullen, maar zijn zeer tevreden over de invulling tot nu toe. Al met al genoeg positieve reacties om te starten met een wekelijkse trainingsavond op woensdagavond.

Wij hebben enkele weken geleden een informatie-avond georganiseerd bij de v.v. Vorden over het eventueel opstarten van G-voetbal voor 16+. Deze avond is destijds georganiseerd omdat wij binnen de vereniging sinds enkele maanden duidelijk de wens kregen voorgeschoteld om voetbal te organiseren voor mensen met een verstandelijke beperking. Deze oproep kwam in eerste instantie, en hij is hier nog steeds enorm fanatiek mee bezig, van Sidney Gout. Sidney is sinds enkele jaren bij onze club en is als super-supporter veelal aanwezig bij de wedstrijden van ons 1e elftal en heeft zelf ook altijd gevoetbald! Hij zou heel graag bij v.v. Vorden willen voetballen en aangezien er ook al eerder geluiden bij ons binnen waren gekomen van o.a. bewoners van Urtica ‘de Vijfsprong’ voor de mogelijkheid om te komen voetballen bij v.v. Vorden, zijn wij toen samen met Sidney begonnen met de actie ‘G-voetbal bij v.v. Vorden!’

Tijdens de eerste informatie-avond hebben wij al veel enthousiaste deelnemers mogen begroeten en ook vanuit o.a. de gemeente Bronckhorst, de Gelderse Sportfederatie, de KNVB, speciaal onderwijs en de instanties Zozijn en Urtica de Vijfsprong waren er vertegenwoordig(st)ers aanwezig. Op deze avond hebben wij aangegeven dat onze doelstelling zou zijn om te starten met een wekelijkse trainingsavond en van daaruit wellicht na een half jaar tijdens de 2e helft van het seizoen (februari 2018) mee te doen met de competitie op zaterdag.

Stand van zaken:

Begeleiding

Wij hebben binnen v.v. Vorden een vrijwilliger bereid gevonden om de groep G-voetballers en voetbalsters te gaan trainen. Tevens hebben wij twee oproepen gekregen van een vrijwillige leidsters uit Steenderen om eventueel  te helpen bij de begeleiding van de groep. Wij zijn op dit moment nog druk bezig om het trainers- en begeleidingsteam uit te breiden, maar zijn natuurlijk zeer content met de eerste resultaten.

Informatie-avond

Voordat wij beginnen met de eerste training willen wij graag nog eerst een informatie-avond organiseren en deze staat gepland op woensdag 4 oktober om 19.30 uur in onze kantine. Wij willen op deze avond iedere deelnemer aan elkaar voor laten stellen, bijzonderheden en bepaalde omstandigheden waar wij rekening mee dienen te houden met elkaar te delen en natuurlijk uitleg geven hoe, wanneer en met wie we gaan trainen en voetballen! Als echte voetbalvereniging en echte voetballiefhebbers sluiten wij deze avond natuurlijk af op het veld en zal er voor het eerst getraind en gevoetbald worden. De avond heeft als agenda:

19.30 uur Welkom

19.35 uur  Voorstelrondje alle deelnemers en trainers/begeleiders

20.00 uur  Bijzonderheden en overige zaken die van belang zijn om te delen met elkaar

20.30 uur  Start eerste training

21.00 uur  Einde training

Start training

Op 4 oktober gaan wij dus al voor het eerst een klein training geven ,maar de eerste volledige trainingsavond staat gepland op  woensdag 11 oktober 2017 om 20.00 uur (19.45 uur aanwezig) in Vorden op ons Sportpark ’t Grote Veld. Verdere bijzonderheden over kleding, vervoer, kleedkamers (voor meiden en jongens) enz. enz. zullen wij jullie nog mededelen met de volgende informatieronde.