Man of The Match Vorden 1

Vorden 9 maart 2016 – In de afgelopen 9 dagen heeft Vorden 1 maar liefst drie thuiswedstrijden afgewerkt. Vorige week zondag speelde het tegen Grol en werd er met 1-0 gewonnen, afgelopen zondag kwam Hatert op bezoek en werd het 0-0 en gisterenavond speelde het team van trainer Michel Feukkink (dit keer gecoached door Gerrit Wenneker in verband met ziekte van Michel) tegen RKZVC voor de Achterhoek Cup en won het met 2-0. In de beide competitiewedstrijden werd er zoals gebruikelijk een ‘Man of the Match’ gekozen en dit keer waren het Frank Hiddink en Roy Böhmer.

Tegen Grol speelde Frank Hiddink een zeer puike wedstrijd en vooral in de 1e helft was hij enorm balvast, draaide steeds makkelijk weg en was constant het aanspeelpunt en de zogenaamde kapstok waar het spel van Vorden 1 aan opgehangen werd. Als klap op de vuurpijl maakte hij in de wedstrijd tegen Grol ook nog naar later bleek de winnende treffer door een rake kopbal na een voorzet van Sam Abbink. In de tweede helft kwam Vorden 1 in het laatste kwart toch nog onder druk te staan en zorgde Frank met een enorme werklust en energie er toch steeds voor dat er ‘druk op de bal’ werd gezet. Zijn verkiezing tot “man of the Match’ was dan ook een terechte en mooie uitslag voor de spits van Vorden 1 en van Jan Lindenschot kreeg hij namens de grijze en wijze mannen van de jury de bon overhandigd.

Afgelopen zondag liep het spel behoorlijk stroef bij Vorden 1 en vooral de 1e helft kwam het 1e elftal maar niet in haar gewone en gewenste ritme. Om er dan voor te zorgen dat je in de 2e helft alsnog de drive naar voren krijgt als elftal  en met z’n allen een meter of tien meer naar voren gaat voetballen, dan moet je wel het middenveld in handen krijgen. Roy Böhmer pakte deze rol prima op en de enorm balvaste middenvelder was constant de winnaar in de duels om de ‘tweede bal’, won fysiek werkelijk ieder duel en was in de lucht onverslaanbaar. Bijna had hij zijn optreden bekroond met de winnende treffer maar zijn achterwaartse kopbal werd gered door de keeper van Hatert. Na afloop kreeg hij de bijbehorende bon uitgereikt door Henk Hengeveld voor zijn tweede titel dit seizoen als ‘Man of the Match’.