vorden-d2

Vorden 15 oktober 2016 – Op deze weliswaar druilige dag, maar voor voetballers en voetbalsters heerlijke voetbaldag, heeft Vorden JO13-1 haar eerste overwinning behaald in de Hoofdklasse. Terwijl er vandaag weer prachtige potjes te zien waren en vooral JO19-1, JO17-2 en de JO9-1 opvallende en goede uitslagen neer hebben gezet, was de overwinning van JO13-1 uit tegen Hulzense Boys toch wel de mooiste van deze dag. Op ons eigen sportpark ‘t Grote Veld waren het vooral de hoeveelheid doelpunten die op vielen, want met uitslagen als 3-5, 3-3, 17-0, 3-4 en 9-3 kwamen vooral de liefhebbers van aanvallend voetbal met veel scoringsmomenten erg aan hun trekken.

Vorden JO13-1 (D1) speelt voor haar tweede achtereenvolgende jaar in de Hoofdklasse, en voor een club als v.v. Vorden is dat een pittig niveau met af en toe tegenstander die simpelweg te veel sterk en te goed zijn. Maar toch komt het team van de trainers Hugo van Ditshuizen en René Nijenhuis prima voor de dag en behaalden zij vorige week een goed niveau door van subtopper Vogido slechts met 0-3 te verliezen. Tot nu toe was er 1 punt behaald en daarom was het voor de jongens en meisje zo mooi dat er vandaag werd gewonnen van Hulzense Boys JO13-1. Gefeliciteerd!

In Vorden  waren s’morgensvroeg  eerst de E1, F1 en F4  aan de beurt  en de JO9-1 won keurig met 9-3 van Eerbeekse Boys, terwijl de JO9-4 een maatje te klein waren maar wel met veel plezier hebben gespeeld en een paar penaltys hebben gemaakt. De JO11-1 speelde een prachtige pot tegen FC Eibergen JO11-1 waar vooral de doelman van FC Eibergen een geweldige wedstrijd keepte. De gelijkwaardige pot met een iets makkelijker scorend FC Eibergen ging met 2-7 verloren. Inmiddels waren de meiden van MO13 en MO15 ook aangekomen op het sportpark en terwijl de ene (MO13) verloor won MO15 voor het eerst in haar ompetitie! De JO15-1 (C1) voerden een waar spektakelstuk op en verloren weliswaar met 3-4 van Varsseveld, maar hadden wel 10 tot 12 opgelegde kansen. Varsseveld, dat volgens eigen zeggen het op de varsseveldse manier over de streep had getrokken (mouwen opstropen), kreeg vijf kansen en scoorde vier keer, over efficientie gesproken! De JO15-1 speelde echter een prima wedstrijd met veel aanvallende patronen, maar moesten in het maken van doelpunten deze middag haar meerdere erkennen in Varsseveld. De JO17-2 moest daarna aantreden tegen de koploper, Oeken B1 oftwel St. Oeken/Brummen B2. Het team van Vorden was aangevuld met 2 spelers van de C2, Nosha en Bram. Het werd een prachtige wedstrijd met uiteindelijk een 3-3 eindstand, waarbij Oeken volop voor de winst ging in de laatste 10 minuten, maar JO17-2 toch nog op de been bleef o.a. door een prachtige redding van keeper Bryan Visser.

De laatste 2 wedstrijden van deze zaterdag waren van de JO19-2 en de MO17-1. De in nieuwe geel-zwarte trainingspakken gestoken meiden van de MO17-1 waren een maatje te groot voor de meiden uit Eibergen en wonnen met maar liefst 17-0. JO19-2 doet keurig mee bij de bovenste vier ploegen in hun competitie maar verslikten zich lelijk in de rode lantaarndrager Vios Beltrum JO19-2. De geel-roden uit Beltrum hadden nog geen wedstrijd gewonnen maar na een 2-2 ruststand, was het ineens in een kwartier tijd 2-5. Vorden maakte er nog 3-5 van, maar meer zat er dit keer niet in.

Ga voor mooie fotoreportages van JO17-1 en JO19-2 naar het menu foto’s om de pagina’s van Rob Immink en Johan Bolink te bezoeken.

vorden-d2-2