Vorden, 1 april 2018 – Terwijl op de achtergrond de sponsorcommissie druk bezig was met het opnieuw beplakken van reclameborden, de Club van 50 de nieuwe geel-zwarte stoeltjes op de tribune aan het bevestigen waren en met de hoogwerker van Kamphuis allerlei klussen door Jeroen Tijssen op hoogte werden opgeknapt, speelden er gisteren op deze fraaie paaszaterdagmorgen vier jeugdteams hun inhaal-thuiswedstrijd. Vijf jeugdteams speelden een uitwedstrijd in Etten, Wehl, Klarenbeek, Steenderen en Brummen en de combinatieteams Vorden-Ratti JO19-3 en JO17-3 speelden thuis in Kranenburg.

Het was een fraaie voetbalzaterdagmorgen met heerlijke omstandigheden. Fotograaf Rob Immink was ook aanwezig om te genieten en schoot tussendoor ook weer een mooie reportage die hier te bekijken is.

Op het hoofdveld begon Vorden JO15-1 alweer aan haar vierde competitiewedstrijd in de 2e helft van het seizoen. In deze 1e klas doen zij keurig mee bij de bovenste vier ploegen en hebben na het verdiende gelijke spel gisteren tegen FC Winterswijk (1-1) een tweede plaats bereikt met 8 punten uit 4. Koploper Koninklijke UD heeft 10 uit 5. Komende woensdag spelen zij de halve finale van de Achterhoek Cup tegen VIOD in Doetinchem.

Op het tweede veld speelden eerst de JO11-1 en zij wonnen nipt met 3-2 van vv Dieren JO11-1. Op de andere helft van het veld speelde de JO11-5 en zij traden aan tegen Twente uit Goor en verloren nipt met 1-2. Voor JO8, JO9 en JO11 teams zijn dit de mooiste wedstrijden met een zo klein mogelijk doelpuntenverschil. Tenslotte kwamen de meiden van MO13-1 ook nog in actie en zij waren een maatje te groot voor de meiden van Grol MO13-2 en Vorden won dan ook met 9-1.

Bij de uitwedstrijden won Vorden JO13-2 keurig van SC Klarenbeek JO13-1 (1-6), kwamen de spelers van JO11-2 goed voor de dag tegen Basteom JO11-1 (3-9 winst) en wonnen de meiden van JO19-1 in Etten tegen de gelijknamige vereniging. De drie combinatieteams kwamen gisteren ook in actie en in de Kranenburg won JO17-3 van NEO en verloor de JO19-3 van Warnsveldse Boys. Tenslotte moest onze JO15-2 uit naar Wehl en zij verloren met 0-3 tegen Concordia JO15-2.

Vandaag komen het 2e en 1e elftal nog in actie en 2e paasdag is er een vrije zondag ingepland voor alle teams.