scheids

Vorden 26 februari 2015 – Vind jij het leuk om een pupillenwedstrijd van de F-pupillen te leiden, vind jij het leuk om je als vrijwilliger in te zetten voor de verenigingen, vind jij het leuk om op zaterdagmorgen op ons fraaie Sportpark bezig te zijn met je hobby en/of vind je het leuk om een wedstrijd in goede banen te leiden?

Beste jeugdvoetballer van VV Vorden of jeugdige enthousiasteling met interesse voor het scheidsrecher zijn,

De voetbalvereniging Vorden heeft een grote jeugdafdeling en is in de laatste 10 jaar vanaf het jubileumjaar 2004 gegroeid van 190 naar 305 leden van 5 t/m 18 jaar. Dit houdt ook in dat wij op dit moment 23 jeugdelftallen hebben en ook voor het volgende seizoen verwachten wij dat dit aantal gehaald zal worden. Het aantal van 23 jeugdelftallen houdt in dat er iedere zaterdag 11 of 12 teams thuis spelen en alleen voor de thuiswedstrijden van de A1, B1 en C1 krijgen wij van de KNVB een scheidsrechter aangewezen. In alle andere gevallen dienen wij als vereniging zelf een scheidsrechter te regelen voor de F- E- en D-pupillen en voor de C- B- en A-junioren. Vandaar dat wij in 2007 zijn begonnen met een scheidsrechters pool met daarin enkele clubscheidsrechters en vanaf 2009 is dit aangevuld met het initiatief van de club om ook voor de E- en de F- pupillen een scheidsrechter aan te wijzen. Deze laatste groep wordt iedere twee jaar gevormd door jeugdige scheidsrechter in de leeftijd van 12 t/m 14 jaar die in de C-jeugd voetballen zodat zij ‘s morgens vroeg om 09.00 uur of 10.00 uur een wedstrijd van de E- of F-jeugd kunnen fluiten.

Deze jeugdige groep scheidsrechters krijgen vanuit de club een officiële scheidsrechters cursus aangeboden van de KNVB en ontvangen daarna ook een officieel KNVB-pupillenscheidsrechters diploma. Op deze manier hebben wij op dit moment ca. 6 clubscheidsrechters voor de junioren en ca. 10 jeugdige scheidsrechters van 14-15 jaar oud die de E- en de F- wedstrijden fluiten.

Vanuit deze laatste groep willen wij de komende maanden bekijken of er bij deze jongens en meisjes wellicht een aantal enthousiastelingen tussen zitten die de stap willen maken naar de D-pupillen en wellicht op den duur zelfs naar de C-juniorenwedstrijden. Zodoende willen wij de jongste groep van E- en F-scheidsrechters voor het nieuwe seizoen aanvullen met nieuwe enthousiaste scheidsrechters en dan denken wij ook aan jou!

Geef je dan op bij mij door deze mail te beantwoorden en aan te geven dat jij voor het nieuwe seizoen pupillenscheidsrechter wil worden.

Wij hopen op een kleine 10 nieuwe scheidsrechters waardoor je volgend seizoen gemiddeld om de week op een zaterdagmorgen aan de beurt bent. Als wij tijdig voldoende aanmeldingen hebben dan kan het zijn dat wij in de laatste weken van april en begin mei jouw al eens mee laten lopen op een zaterdag met een scheidsrechter en een soort ‘snuffelstage’ te laten lopen, zodat je een indruk krijgt hoe het is om pupillenscheidsrechter te zijn.  Wij zien je aanmelding graag verschijnen en praat ook gerust met je teamgenoten om het eventueel samen op te gaan pakken.

P.S. Als je vanuit school een maatschappelijke stage moet lopen, dan komt het fluiten van een pupillenwedstrijd bij de vereniging hiervoor ook in aanmerking!

Met sportieve groet,

Gerrit Bijenhof             06 53845299