Vorden 18 januari 2017 – ‘Het is wederom een geslaagde actie geweest en met extra inspanningen, flexibiliteit en samenwerking hebben wij er voor gezorgd dat ondanks het zaalvoetballen van vele E- en F-teams op zaterdag 7 januari er toch al met al voor 1600 euro aan statiegeldflessen is opgehaald’, aldus een tevreden Rene Nijenhuis die samen met Wilbert de Leeuw namens de jeugdafdeling van v.v. Vorden de flessenactie 2017 heeft georganiseerd.

De flessenactie wordt altijd iedere eerste zaterdag van de maand januari georganiseerd en met onderhand 340 jeugdleden en 25 jeugdteams is het een hele tour om dit op de betreffende zaterdagochtend goed te laten verlopen. Dit jaar was er een extra ‘hobbel te nemen’, want door het regionale zaalvoetbaltoernooi konden 8 van de 13 pupillenteams niet mee doen. Maar met man en macht is er gewerkt, geregeld en georganiseerd dat er uiteindelijk toch in iedere van de in totaal 7 wijken en Wichmond twee teams de huizen langs konden. Er was zelfs een team dat s’morgens om 09.00 uur eerst ging zaalvoetballen en later rond 10.30 uur aansloot om toch ook nog mee te doen met de flessenactie.

Sinds een aantal jaar wordt de flessenactie ook uitgebreid met een actie in samenwerking met de Albert Heijn Grotenhuys in Vorden. Een week lang staan er spelers van Vorden bij de flessenautomaat om spullen van v.v. Vorden te verkopen (Sjawls, bekers enz.) en tevens mensen aan te moedigen om op de gele button te drukken, want in dat geval gaat de opbrengst aan statiegeld naar de v.v. Vorden toe.

Ondanks dat het zaterdagmorgen 7 januari een witte en koude dag was en de ‘dinsdagploeg’ zelfs de grolse wanten en mutsen van stal hadden gehaald, zijn alle teams met veel enthousiasme de wijken in gegaan om ongeveer 1,5 uur later met een volle buit weer terug te keren. Wij willen hierbij natuurlijk de spelers en trainers/leiders van de diverse jeugdteams bedanken voor de inzet en tijd en energie, de Albert Heijn in de personen van Wilbert en Yvonne Grotenhuys voor de prettige en goede samenwerking, Bakkerij van Asselt voor de overheerlijke oliebollen, de mannen van de ‘dinsdagploeg’ voor de ondersteuning en het vele werk bij het sorteren en innemen van de flessen en natuurlijk René en Wilbert voor de organisatie. Al met al wederom een geslaagd evenement met in totaal 1600 euro als opbrengst voor de clubkas!

Voor een aantal fraaie foto’s ga naar de website van Johan Bolink via menu/foto’s.