flessenactie 1Vorden 4 januari 2015 – De flessenactie heeft dit jaar 1450 euro opgebracht. Ook de opkomst van ongeveer 85 % van alle jeugdleden was zeer hoog en zodoende mag ook deze 27e flessenactie weer zeer geslaagd genoemd worden.

s’Morgens vroeg om 09.30 uur kwamen de eerste fietsers en auto’s al binnen druppelen op de gemeentewerf aan ‘t Hoge in Vorden. De flessenactie is niet alleen een begrip geworden in de gemeenschap Vorden, maar zeker ook binnen de vereniging. Want zoals in het openingswoordje al werd gezegd, ieder jaar weer valt het op dat de nieuwe E- en F- spelertjes het vanaf het 1e jaar dat ze mee doen het een geweldige happening vinden en massaal mee doen met deze actie. Om 09.45 waren alle spelers, leiders, trainers, ouders, de jeugdcommissie en de ‘dinsdagploeg’ aanwezig om te helpen met deze traditionele actie en het is ook aan de tijdsbesteding heel duidelijk te zien dat de jeugdafdeling zo gegroeid is. Waar in het verleden een team ongeveer 2 uur onderweg was, is nu iedere wijk verdeeld over drie team en is iedereen met een uur, hooguit vijf kwartier al weer terug. De organisatoren, Rene Nijenhuis en Wilbert de Leeuw, hadden in samenwerking met bakkerij Van Asselt er voor gezorgd dat er onderweg voor iedereen een krentebol en chocolademelk voorradig was en toen rond 11.30 alle teams weer terug waren was het al snel duidelijk dat het wederom een goede opbrengst zou worden.

Toen om 16.00 uur René en Wilbert de laatste flessen hadden ingeleverd bij Wilbert en Yvonne Grotenhuys van de Albert Heijn in Vorden werd duidelijk dat er met 1450 euro een mooi bedrag naar de penningmeester gebracht kon worden. De samenwerking met Albert Heijn Grotenhuys was wederom prima en vooral de keuze om ook al op vrijdag met een kraam in de winkel te gaan staan was een goede zet. Wij willen hierbij namens het bestuur en de jeugdcommissie dan ook René en Wilbert, bakkerij Van Asselt en AH Grotenhuys en natuurlijk alle spelers en leiders/trainers bedanken voor de inzet en de prettige samenwerking tijdens deze zeer geslaagde eerste activiteit van het jaar.

Kijk voor een mooie fotoreportage op de site van Johan Bolink via menu, foto’s, Johan Bolink en bekijk dan ook direct de fraaie foto’s die zijn genomen tijdens het Jingle Bellstoernooi afgelopen maandag in Sporthal ‘t Jebbink.

flessenactie 2

flessenactie 3