Avondvierdaagse 2015 -2Zondag 14 juni 2015 – Afgelopen week vond de 48e avondvierdaagse Vorden plaats. Dit jaar voor de tweede maal in haar geschiedenis georganiseerd door voetbalvereniging Vorden. Met de feestelijke intocht werd op donderdagavond, door de ruim 600 lopers, nog eenmaal een ereronde door het dorp gemaakt.

Vier avonden lang stond het centrum van het dorp, met haar start en finish bij het Kulturhus in het teken van de jaarlijkse avondvierdaagse. Elke avond werd er door de groepen kinderen en individuele lopers met het lopen van de 5 of 10 km gestreden voor het behalen van de verdiende medaille, maar ook  de prijs voor beste groep.

De twee wisselbekers voor de beste 5 km groep en de beste 10 km groep zijn dit jaar gegaan naar respectievelijk de Dorpsschool  en de Garve.

Het was heerlijk wandelweer, waar zelfs op de laatste avond een extra flesje water geen overbodige luxe was door de hoge temperatuur. Dat op deze avond dag sponsor Albert Heijn Grotenhuys onderweg klaar stond voor alle lopers met een lekker ijsje, kwam dan ook het perfecte moment. Op de andere dagen werd door Installatiebedrijf Wiltink, bakkerij Joop en bakkerij van Asselt een andere, heerlijke, energie boost uitgedeeld.

De gehele week was ook een team vrijwilligers van Stichting Litania aanwezig, welke op de donderdagavond geheel in de spotlight werden gezet, door een grote opgezette tent, gesponsord door Dutch PC. Op deze wijze gaven zij informatie over de stichting en waar zij voor staan. Namelijk het helpen van kinderen met een beperking. Binnen de gemeente Bronckhorst en directe omgeving proberen zij hen toch een zo normaal mogelijk leven te bieden .

De gehele week stond er bij de inschrijfbalie al een collectebus, evenals bij ijssalon Lekker en ijssalon Kerkepad, die overigens per loper een donatie doen voor Stichting Litania. Net voor de intocht werd er tot slot een grote collecte gehouden onder het publiek.

Een school uit Vorden deed zelfs nog een eigen donatie aan de Stichting, wat door de Stichting enorm wordt gewaardeerd.

Op korte termijn zal via het Contact bekend worden gemaakt welk bedrag uiteindelijk is opgehaald met de Avondvierdaagse Vorden.

Vrijwilligers, sponsoren, muziekkorps de Harmonie, EHBO en verkeersregeling Vorden,  Stichting Litania en alle lopers ontzettend bedankt voor jullie medewerking afgelopen week!

IMG-20150611-WA0021_resized

IMG-20150611-WA0013_resized