welkom bij vorden

Vorden 1 oktober 2015 – Vorig jaar is tijdens de openingsavond van het seizoen, en tevens de feestavond ter gelegenheid van het 85-jarig bestaan, de vernieuwde website gelanceerd. Een paar weken later ging destijds ook de facebookpagina on-line en vanaf dat moment is het aantal ‘likes’ gestegen van 45 naar 371. Via de website, facebook en twitter proberen wij onze leden, donateurs, sponsoren, vrijwilligers en supporters zoveel mogelijk te informeren en op de hoogte te houden van de ins- en outs van onze club.

Met ongeveer 1400 hits per dag en meer dan 800 volgers op twitter en 371 likes op facebook is er een aardige digitale  community ontstaan rondom v.v. Vorden. Via (bijna) dagelijkse berichtgeving op de website, vele foto’s van Johan Bolink en Rob Immink, tweets op wedstrijddagen en het delen van website-items via facebook en twitter probeert de webredactie van v.v. Vorden de ‘volgers’ zoveel mogelijk op de hoogte te houden wat er allemaal leeft en speelt binnen onze club.

De facebookpagina speelt in het leven van vele nederlanders een belangrijke dagelijkse rol. Ondanks het feit dat onder de jongeren (<20) het facebookgebruik iets af neemt en er over gegaan wordt op andere omgevingen zoals instagram en printerst, blijft facebook met 9,4 miljoen actieve accounts het meest populaire social media platform. Opvallend is dat vooral in de groep van 65 tot 79 jaar het gebruik t.o.v. 2014 met 23% is gestegen.

social mediaSocial Media is dus nog steeds enorm hot en facebook verruit het meest gebruikte platform. De voetbalvereniging Vorden wil daarom nog meer gebruik maken van dit medium om zodoende nog meer te informeren en communiceren met haar ‘volgers’. Het sociale netwerk rondom een club met 520 leden loopt tegen de 2000 á 2500 volgers, want als je alleen al het gemiddeld aantal bezoekers telt dat in een gemiddeld weekend (ongeveer 1200) op ons sportpark komt dan kom je al behoorlijk in die richting. Maar ook de opa’s en oma’s van onze pupillen, de vrienden en vriendinnen van onze jeugdleden,  de donateurs, sponsoren en voetballiefhebbers buiten de plaats Vorden zijn geinteresseerd in onze vereniging en willen dan ook graag geinformeerd worden.

Wij zijn er dan ook van overtuigd dat het aantal ‘likes’ van onze facebookpagina nog meer kan worden en vooral de verrichtingen van onze 33 teams kunnen hier heel goed aan mee werken. Vooral bij de junioren (en zeker de meiden!) zie je dat er aparte facebookpagina’s aangemaakt worden per team en wanneer deze gedeeld en geliked worden met v.v. Vorden zal dit het sociale netwerk nog meer vergroten. Een andere manier om mensen uit je netwerk te attenderen op de pagina van v.v. Vorden is het ‘uitnodigen van vrienden’.  Ga naar de facebookpagina van v.v. Vorden  en klik in het linkermenu op ‘vrienden uitnodigen om deze pagina leuk te vinden’ en bepaal welke vrienden jij wilt uitnodigen wie geinteresseerd zouden zijn in onze voetbalclub.

Oh ja, en de allerbeste manier om mensen geinteresseerd te krijgen in een facebookpagina is natuurlijk om er iets heel moois op te zetten en het liefst in de vorm van een filmpje of een foto. Nou, we worden deze week op onze wenken bediend, want het schitterende doelpunt van Koen Oosterhuis afgelopen zondag tegen Grol is opgenomen door de ‘video-man’ van SV Grol en van de week geplaatst op facebook. Ga dus gauw naar facebook en nodig snel jouw vrienden uit om te ‘liken’, want alleen zo’n lekker afstanschot is de moeite waard om regelmatig te bekijken!

grol vorden 2