fabian huetink

Vorden 5 augustus 2015 – De 8-jarige Fabian Huetink, die sinds zijn vijfde bij onze club speelt en het afgelopen seizoen in de F1 uit kwam, beleefde in de afgelopen maanden al een prachtig voetbalavontuur toen hij na een aantal stages te horen kreeg dat hij het nieuwe seizoen bij de E-jeugd van Vitesse mag gaan voetballen. Maar als klap op de vuurpijl kwam hier afgelopen weekend ook nog eens een extra voetbalavontuur bij, toen hij als grootste talent van het Valencia-voetbalkamp een uitnodiging kreeg voor een weekend in Valencia.

Faas Wilkes, Johnny Rep, Hedwigus Maduro en Patrick Kluivert zijn tot nu toe enige vier nederlandse spelers die bij de spaanse topclub onder contract hebben gestaan, maar wie weet komt hier wel verandering in want de vordense Fabian Huetink mag, samen met nog 13 andere talenten uit Nederland, een weekend in januari 2016 stage lopen bij Valencia.

Fabian komt het nieuwe seizoen uit voor de arnhemse eredivisionist Vitesse en zal dus na 3 seizoenen bij v.v. Vorden te hebben gespeeld in de E-jeugd van de geel-zwarten op Papandal gaan spelen. Maar afgelopen week kwam hier nog een extra verrassing bij, want nadat hij samen met zijn broer Thijmen drie dagen in Apeldoorn mee had gedaan met een voetbalkamp, werd hij uitgeroepen tot het grootste talent van deze editie. Valencia organiseert, net als trouwens clubs als AC Milan en Arsenal, dit soort jeugdvoetbalkampen in heel Europa en dus ook in Nederland, om zodoende niet alleen de jeugd te interesseren en te binden voor de club, maar ook om op deze wijze inzicht te krijgen in de talenten die er in de diverse landen rond lopen. In Nederland wordt er in deze zomer bij 14 amateurverenigingen een dergelijk ‘Valencia voetbalkamp’ georganiseerd en alle 14 grootste talenten hebben een uitnodiging gekregen om in januari een weekend naar Valencia te komen.

Fabian mag als winnaar van de editie ‘Apeldoorn’ dus een wedstrijd van het 1e elftal van Valencia bezoeken en krijgt een rondleiding in het stadion en zal kennis mogen maken met de spelers en trainers van het 1e elftal. Tenslotte mag hij in dat weekend ook nog mee trainen met de jeugdafdeling van Valencia en zal hij dus zijn beste beentje voor zetten om zodoende een goede indruk achter te laten in de sinasappelstad.

Een prachtige beloning dus voor Fabian, die in het afgelopen seizoen enorme progressie heeft gemaakt en dus stages heeft mogen lopen bij zowel de Graafschap, FC Twente als Vitesse. Wij wensen Fabian dan ook heel veel plezier en succes bij zijn nieuwe club in Arnhem en feliciteren hem hierbij voor het prachtige weekend in Valencia in de komende winterstop!

Klik hier voor een reportage op Omroep Gelderland met een interview met vader Bert Huetink en fraaie filmpjes van Fabian in Vorden F1.

Klik hier voor een reportage in de Stentor.