achterhoek cup 2015

Vorden 14 november 2016 – Het komende weekend is er voor de A-categorie een inhaal- en bekerweekend gepland en zijn er ook in de B-categorie veel elftallen een dagje vrij. Het is wat het wedstrijdprogramma betreft dan ook relatief rustig op ons Sportpark al staan er wel enkele bijzondere ontmoetingen op stapel, want zowel de JO9-1 (1e klas) als de MO17-1 (2e klas) spelen een kampioenswedstrijd voor de najaarscompetitie. Daareentegen worden er door de week wel extra wedstrijden gespeeld en dit houdt in dat er op dinsdag 15 november (Vorden 1), woensdag 16 november (Vorden JO15-1) en dinsdag 22 november (Vorden ‘Onder 21’) drie wedstrijden gepland staan op doordeweekse dagen.

Vorden 1 speelt morgenavond om 20.00 uur tegen 5e klasser Vosseveld voor een plek in de 2e ronde van de Achterhoek cup. In de poule samen met Keyenburgse Boys heeft ons 1e elftal de eerste wedstrijd verloren van de 4e klasser uit Keyenburg en aangezien ook Vosseveld heeft verloren van de ploeg waar vordenaar Björn Grotenhuys onder de lat staat, zal de winnaar van morgenavond als nummer twee van de poule een plek bemachtigen bij de laatste 32.

Vorden JO15-1 doet ook mee aan de Acherhoek Cup en zit in een poule van 4, samen met 3e divisionist Longa ’30 (0-0!), 2e klasser HC’03 (0-7 gewonnen) en 1e klasser Ruurlo, waar woensdagavond tegen gespeeld dient te worden. Longa en Vorden hebben beide 4 punten uit 2 wedstrijden en Ruurlo heeft na het verlies tegen Longa en de winst op HC’03 drie punten. De winnaar van Vorden tegen Ruurlo plaats zich dus sowieso voor de 2e ronde, waarbij aangetekend dient te worden dat Vorden ook aan een gelijk spel al genoeg heeft om zich bij de laatste 32 te scharen.

Volgende week dinsdagavond (22 november) speelt het ‘Onder 21’ team een thuiswedstrijd tegen Twenthe Goor ‘Onder 21’. In de poule van vier ploegen speelt dit team, dat bestaat uit spelers onder de 21 jaar uit JO19-1, 1e en 2e, verder nog tegen Sp. Vreden (Dui) en Sportclub Silvolde. De wedstrijd tegen Silvolde ging verloren met 8-1 en de wedstrijd tegen Sp. Vreden staat op 15 december op het programma.

logo achterhoek cup  euregio U21