vorden socii

Vorden 21 augustus 2015 –  De bekercompetitie start voor zowel de senioren- als de jeugdelftallen in deze week. De KNVB heeft sinds een aantal seizoen ook de pupillen toegevoegd aan het KNVB-bekertoernooi en sindsdien wordt er voor alle teams in augustus en begin september, vlak voor de start van de competitie, de 1e ronde (poulefase) afgewerkt. Komend weekend starten dan ook de meeste teams, maar aangezien het Wim Kuijpertoernooi wordt afgewerkt op ons Sportpark, spelen alle thuisspelende jeugdteams op zateredag in Wichmond bij onze buurman Socïi!

Wij hebben met onze regio ‘midden’ dit jaar,  na twee jaar in de laatste groep te hebben gezeten, de middelste vakantieperiode toegewezen gekregen. Dit houdt in dat de vakantieperiode nu al voorbij is en er komende maandag alweer begonnen wordt op de scholen. Vandaar dat de TJC dit jaar heeft kunnen voldoen aan het verzoek van vele trainers/leiders, om zich voor alle teams in te schrijven voor het bekertoernooi. Dit bekertoernooi wordt namelijk altijd afgewerkt in de laatste week van augustus en begin september, vlak voor de start van de competitie en is dus voor iedereen een ideale gelegenheid om zich voor te bereiden op de competitie.

Komend weekend start deze bekercompetitie dus en dat bracht nog wel een extra ‘hobbel’ met zich mee, aangezien het gehele weekend op ons eigen Sportpark in het teken staat van het 25e Wim Kuijpertoernooi. Vandaar dat beide wedstrijdsecretariaten, Gerben Smid en Dick Zelle (want ook bij de senioren stond een thuiswedstrijd gepland), naar een oplossing hebben moeten zoeken en bij de jeugd op zaterdag is dat gevond via onze samenwerkingspartner Socïi!

In overleg met onze buurman hebben wij ervoor kunnen zorgen dat de bekerwedstrijden bij de jeugd, die op zaterdag 22 augustus gepland staan, op het Sportpark in Wichmond afgewerkt worden. Door de prima verstandhouding en de samenwerking met Socïi hebben beide clubs snel voor deze oplossing kunnen zorgen, zodat op zaterdagmorgen een groot aantal E- en F-teams in Wichmond hun wedstrijd kunnen spelen en daarna s’middags nog naar het Wim Kuijpertoernooi kunnen gaan om daar de internationale wedstrijden te bekijken.

Alle wedstrijden zijn voorzien van een scheidsrechter en de wedstrijd van Vorden B2, de enigste juniorenwedstrijd die bij Socïi wordt gespeeld, krijgt een leidsman van Socïi toegewezen. Als gastheer/coördinator zal Barny Visser fungeren, dus voor de leiders, spelers, tegenstander en ouders zal hij als aanspreekpunt fungeren op het Sportpark in Wichmond.

Nagenoeg alle teams hebben gisterenavond de kledingtassen opgehaald en op verzoek van wedstrijdsecretaris Gerben Smid hebben alle leiders ook de pasjes opgehaald in de bestuurskamer van v.v. Vorden. Mocht er toch nog een team zijn dat de pasjes op dient te halen, dan kan dit op vrijdag overdag gebeuren tot 17.30 uur. Aangezien dit weekend dus het Wim Kuijpertoernooi gespeeld wordt is de toegang van het Sportpark via de parkeerweide en/of de speciale fietsenstalling bij het zwembad en zodoende is het dus lastig om zaterdag nog even snel nog de pasjes op te halen.

Bij de senioren speelt zondagmorgen het 6e elftal de bekerwedstrijd tegen Lochem 4 thuis, maar in overleg met Sp. Lochem heeft wedstrijdsecretaris Dick Zelle kunnen regelen dat deze wedstrijd in Lochem wordt gespeeld.

Wij wensen alle teams heel veel succes en plezier tijdens hun eerste bekerwedstrijden, willen hierbij buurman Socïi alvast bedanken voor de samenwerking, Gerben Smid bedanken voor het vele werk en geregel om in de komende 2 weken alle (verzette) bekerwedstrijden goed te organiseren, de leiders en trainers om hun flexibele medewerking om de tassen, materialen en pasjes op te halen in deze week  en roepen tenslotte alle spelers, trainers en ouders op om naderhand zo snel mogelijk nog een kijkje te nemen op het 25e Wim Kuijpertoernooi.

jeugddag socii vorden