vorden 1 quick 1888 3

Vorden 27 mei 2016 – De mutaties in de 2e klas voor het nieuwe seizoen krijgen steeds meer gestalte. Naast de beide kampioenen in 2I en 2J (Quick 1888 en Stevo) en de vier directe degradanten (Hatert, DCS, DSVD en Wijhe) zullen er nog enkele plekken muteren naar aanleiding van de nacompetitie. Gisterenavond is de eerste ronde afgerond en bijvoorbeeld FC Winterswijk en WAVV hebben geen resultaat behaald en blijven nog een jaar 2e klasser. BVC ’12 heeft nog een kans om na de drie kampioenschappen op een rij (5e klas, 4e klas, 3e klas) nu ook in het 4e jaar te promoveren naar de 1e klas. Dan moet het echter in een dubbele ontmoeting wel afrekenen met Schalkhaar. Hieronder het complete overzicht.

Vanuit de 1e klas (1E) degraderen er twee clubs direct naar de 2e klas. Dit zijn WSV Apeldoorn en AFC Arnhem. Deze laatste vereniging is echter afgelopen winterstop failliet verklaard en deze plek in de 2e klas zal ingenomen worden door een extra promovendus uit de 3e klas. Via de nacompetitie wordt er ook nog gestreden voor twee plaatsen in de 1e klas. In de 2e ronde van de nacompetitie treffen de volgende ploegen elkaar:

BVC’12 (2I) tegen Schalkhaar (2J)

TVC’28 (nr. 12 1E) tegen BWO (2J).

Aangezien de nummer 11 van 1E (Rood Wit uit Groesbeek) verloren heeft van Schalkhaar degradeert deze ploeg sowieso naar de 2e klas en gezien de ligging (regio Nijmegen) zal Rood Wit uit komen in 2I.

Vanuit de 3e klas komen sowieso de 4 kampioen uit 3A, 3B, 3C en 3D naar de 2e klas (SDC uit Denekamp, Colmschate uit Deventer, RKZVC uit Zieuwent en Spero uit Elst) en zij nemen de plek in van de directe degradanten Hatert, DCS, Wijhe en DSVD.

Via de nacompetitie zijn er nog 5 plaatsen te verdelen in de 2e klas. Na de 1e ronde, waarin maar liefst 12 ploegen (de drie periodewinnaars van 3A, 3B, 3C en 3D) hebben gestreden voor 6 plekken in de 2e ronde, al iets meer duidelijk geworden. Bij deze 6 winnaars van de 1e ronde worden de vier ploegen toegevoegd die op de 12e en 11e plaats zijn geëindigd in de 2e klas (Grol, SDOUC uit 2I en KOSC, Turkse Kracht Apeldoorn uit 2J) en zo ontstaan er dus 5 wedstrijden waarvan de winnaars na een dubbele ontmoeten een plek krijgen in de 2e klas.

Deze vijf ploegen moeten verdeeld worden in 2I en 2J, waarbij dus ook die extra plaats van het failliete AFC Arnhem wordt ingevuld. De vijf wedstrijden zijn:

Beuningse Boys  tegen MVV’29 (Maria-Parochie/Almelo)

Union (Nijmegen) tegen SDOUC (Ulft)

Robur et Velocitas (Apeldoorn) tegen Turkse Kracht (Apeldoorn)

Grol tegen Varsseveld

KOSC (Ootmarsum) tegen Overwetering (Olst)