varsseveld - vorden 1

Vorden 17 mei 2015 – In de nacompetitie om promotie naar de 2e klasse is RKZVC uitgeschakeld, maar hebben zowel AZC als Gendringen de 1e horde genomen. Zij spelen nu in de finale nog één dubbele wedstrijd tegen elkaar en de winnaar promoveert naar de 2e klas. De andere dubbele confrontatie gaat tussen DVC’26 (won van Spero) en Hatert (won van RKZVC). In de nacompetitie voor een plek in de 3e klas zijn de vier finalisten Sp. Lochem, Angerlo Vooruit, VVO en de winaar tussen Warnsveldse Boys en RKPSC.

De trainer van RKZVC, Laurens Knippenborg, had na het verlies tegen Vorden op 2e paasdag voor de competitie, de focus volledig op de nacompetitie gelegd. Spelers kregen rust, er werd een speciaal project ‘Final Four’ opgezet, de thuiswedstrijd tegen Hatert werd op het kunstgras van Longa ’30 gespeeld en via speciale trainingen en sessies werd er een optimale voorbereiding gecreerd voor de stap naar de 2e klas via twee dubbele confrontaties in de nacompetitie. Maar de nacompetitie kent zo zijn eigen wetten en vaak is het zo dat juist de ploeg die in de zogenaamde ‘flow’ zit en de laatste periode heeft gewonnen, juist een voordeeltje heeft. Zo blijkt ook dit seizoen weer, want de ploegen uit 3c die zich op de op de laatste speeldag plaatsten voor de nacompetitie, Gendringen en AZC , hebben de finale  bereikt door resp. VIOD (2-1 en 3-3) en Echteld (1-1 en 4-3) uit te schakelen en RKZVC heeft beide ontmoetingen tegen Hatert verloren (0-1 en 2-1) en is al uitgeschakeld. Toch heeft de runner-up en grootste concurrent van Vorden net als de geel-zwarten een bijzonder en goed seizoen achter de rug, want ook deze dorpsclub is in de historie nog nooit zo hoog geëindigd en heeft het ook voor het eerst in haar bestaan een periodetitel in 3C behaald. Één ding is in ieder geval zeker na de 1e ronde; Vorden 1 krijgt gezelschap van een tweede club uit 3C, want AZC en Gendringen moeten in een dubbele confrontatie uit maken wie er zich plaatst voor de 2e klas KNVB.

VIOD uit Doetinchem heeft maar één seizoen kunnen genieten van de 2e klas, want na de onverwachtse promotie afgelopen seizoen via de nacompetitie, terwijl de doetinchemers als nummer 8 waren geëindigd in de competitie, volgt dus nu alweer degradatie naar de 3e klas. De andere dubbele confrontatie voor een plek in de 2e klas gaat tussen Hatert en DVC’26. Hatert won dus van RKZVC en DVC’26 heeft de 1e ronde overleefd als 2e klasser door vandaag van Spero uit Elst te winnen.

Vanuit de 1e klas komen zowel Grol als Concordia Wehl volgend seizoen in de 2e klas terecht want zij zijn na een dubbele nederlaag tegen resp. WSV Apeldoorn en Orion Nijmegen gedegradeerd na de 1e ronde van de nacompetitie.

In de nacompetitie voor een plaats in de 3e klas heeft VVO uit Velp de eerste horde genomen door Mariënvelde in twee wedstrijden in totaal met 7-1 te verslaan. Ook Angerlo Vooruit liet er geen gras over groeien en versloeg Keyenburgse Boys in totaal met 12-1. Sportclub Lochem rekende af met het ‘keidagensyndroom’ en versloeg vandaag Kilder met 4-1 terwijl het afgelopen donderdag gelijk speelde tegen deze club. Sportclub Lochem speelt nu een dubbele confrontatie tegen VVO voor een plek in de 3e klas. De andere dubbele confrontatie gaat tussen de winnaar van Warnsveldse Boys en RKPSC (moeten vanavond en donderdagavond) en Angerlo Vooruit.

vorden 2 wint 2