logo-insurancecycletour-2016

Vorden 4 juni 2016 – Vorig jaar werd het Cycleteam Vorden gevraagd om de organisatie op zich te nemen van de 3e Insurance Cycle Tour. Dit betreft een sportieve toertocht voor geoefende fietsers, werkzaam bij een drietal werkgevers in de verzekeringsbranche, nl. CED, Ard Korevaar Personenschade en TotaalSupport. Cycleteam Vorden heeft onze vereniging destijds gevraagd om te helpen en ondersteuning te bieden bij het organiseren van dit evenement. Dit heeft gisteren geleid tot een zeer geslaagd evemenent, waarbij louter tevreden gezichten waren te zien bij zowel deelnemers, de stichting Insurance Cycle Tour als zeker ook bij Cycleteam Vorden en v.v. Vorden zelf.

Het was gisteren alweer het 5e evenement, na het jeugdkamp, de reünie, het Wikee de Vikingtoernooi en de klantendag van één van onze sponsoren, dat binnen twee weken tijd op ons Sportpark met medewerking van onze vrijwilligers werd georganiseerd. Daar komt de komende 1,5 week ook nog eens de supportersavond, de club van 50 met het klootschieten en de avondvierdaagse bij. Het moment dat de grote tent in de 3e week van mei op de oefenhoek wordt geplaatst, verplaatst bij v.v. Vorden de aandacht van het ‘voetballen zelf’ naar de evenementen en naast enkele bekende activiteiten kwam daar gisteren een hele bijzondere bij! Maar liefst 230 fietsers hadden zich rond 10.30 uur verzameld op ons Sportpark ‘t Grote Veld en toen rond 11.30 uur het startschot klonk middels een typische achterhoekse traditie, nl. de carbidbus, gingen de deelnemers via drie uitgezette routes de achterhoek, de Liemers en de Postbank verkennen.

Cycleteam Vorden had de organisatie in handen en zij hebben er een prachtig evenement van gemaakt. Alles rondom het wielrennen was perfect geregeld en rondom het faciliteren, de horeca en de accommodatie hadden zij met v.v. Vorden een prima partner gevonden. Rond 16.00 uur was iedereen weer terug en toen om 17.00 uur het ‘officiële’ gedeelte begon met enkele speeches, de overhandiging van de cheque en natuurlijk het heerlijk buffet, verzorgd door Hotel Bakker en IJssallon Lekker, hadden zich zo’n 250 mensen verzameld in en rondom de tent om te genieten van het samen zijn, het napraten, het prachtige sportpark en het fraaie evenement.

Het werd zodoende een schitterende dag, waarbij op het laatst bekend werd gemaakt dat de deelnemers met elkaar maar liefst 11.500 Euro bij elkaar hadden gefietst en deze cheque werd symbolisch overhandigd aan Stichting KiKa.

Wij willen hierbij het Cycleteam Vorden bedanken voor de prettige samenwerking bij de Insurance Cycle Tour 2016 en zeker een groot woord van dank aan al onze vrijwilligers van v.v. Vorden bij zowel de organisatie, facilitair als bij de horeca. Hartstikke mooi gedaan, bedankt!

kika-bedrag