vorden d1 bennekom D1 klein

Vorden 4 december 2015 – Voor de D-pupillen zit de najaarscompetitie er al weer op. In de maanden september, oktober en november is het prachtig voetbalweer geweest en zijn er niet of nauwelijks wedstrijden afgelast. Afgelopen zaterdag speelden (bijna) alle teams haar laatste wedstrijd en komende zaterdag begint ook voor de D-pupillen de zaalcompetitie. Tijd voor een korte terugblik op de 1e seizoenshelft, waarna in dit weekend ook de E- en de F-pupillen onder de loep worden genomen.

D-pupillen

Vorden D1 speelt dit seizoen in de hoofdklasse en dat is voor een vereniging met 280 jeugdleden en 3 D-teams een erg hoog niveau. Afgelopen seizoen mocht Vorden D1 naar de 1e klas promoveren, wegens een 2e plaats in deze klasse in het seizoen 2013-2014. In de 1e klas met ploegen als VIOD, Grol, SDOUC en DZC werd wederom een keurige 2e plaats behaald en vandaar dat Vorden D1 dit seizoen in de Hoofdklasse mocht spelen. Spelen tegen bijvoorbeeld Bennekom, Juliana Malden, Beuningse Boys, VDZ en AWC Wijchen is voor vordense spelers wel bijzonder als je normaal gesproken bij de pupillen naar Hengelo, Keyenburg, Warnsveld, Brummen of Zelhem moet. Het niveau ligt behoorlijk hoog en Vorden mag na 11 wedstrijden meer dan tevreden zijn. Zij kunnen het tempo aan, spelen veelvuldig naar ‘voren’, zijn niet alleen maar gedwongen om te verdedigen en kunnen ook regelmatig op de ‘eigen vordense manier’ druk naar voren zetten en met fraai positiespel er doorheen voetballen. Natuurlijk is de tegenstand erg hoog en verlies je vaker dan je wint, maar met 8 punten uit 11 wedstrijden maar met vooral een heel sterk doelsaldo (slechts 20 tegen terwijl er veelal ‘vooruit’ wordt gespeeld!) kan Vorden D1 meer dan tevreden zijn. Door het hoge trainingsniveau in de laatste jaren, de gerichte aanpak op de woensdagmiddag en dat wij ook bij de E- en de F-jeugd steeds een stapje hoger voetballen, kunnen wij ook bij de D-jeugd een steeds hoger niveau aan. De spelers van Vorden D1 (met 5 1e jaars spelers!) en zeker ook de keeper hebben in het afgelopen half jaar bewezen dat wij bij v.v. Vorden op de goede weg zijn en ons kunnen meten met hoofdklasseploegen.  Wie weet kan Vorden D1 aanstaande zaterdag tegen DVV de 1e helft van de competitie op een fraaie wijze afronden en met de 3e overwinning de kerst in gaan.

Vorden D2 heeft het moeilijk gehad afgelopen half jaar, maar dienen absoluut de complimenten te krijgen over het veldspel. Het samen trainen met de D1 en als één groep met drie trainers dezelfde oefenstof en voetbalinzicht verkrijgen werpt zeker zijn vruchten af. In een sterke competitie met o.a. FC Zutphen, Warnsveldse Boys en Eerbeekse Boys D2 hebben zij slechts 1x gewonnen, maar zijn zij in het spel absoluut vooruit gegaan en kunnen zij in de 2e helft van de competitie nog meer de vruchten van plukken. Vorden D3 is een echte middenmotor en de kampioen van het rechterrijtje geworden. Met drie overwinning en een gelijk spel hebben zij keurig 10 punten behaald, maar wat veel mooier is dat alle uitslagen steeds maar 1 of twee doelpuntjes verschil opleverden. Prachtige competitie dus met veel gelijkwaardige wedstrijden en volgende week zaterdag mogen zij nog 1x aantreden en de laatste wedstrijd tegen AZSV D6 spelen. Doe jullie best om er een goede wedstrijd van te maken en dan kunnen jullie met een tevreden gevoel de winterstop in!

(klik op de foto voor meer foto’s van de D-jeugd)

vorden d2 de hoven d1 klein