woensdagmiddag training

Donderdag 9 oktober 2014 – Ondanks de ‘krimp’ in de Achterhoek en de daar bij behorende dalende geboortecijfers in de gemeente Bronckhorst en dus ook in Vorden, blijft het aantal jeugdleden stijgen bij onze vereniging.

In de afgelopen zomerstop zijn er aan het einde van het seizoen in totaal 8 jeugdspelers over gegaan naar de senioren en zijn er 18 jeugdspelers gestopt als spelend lid. Doordat wij echter 30 nieuwe jeugdleden hebben mogen begroeten is het aantal jeugdleden toch gestegen van 279 naar 283. Het totaal aantal leden bedraagt op dit moment 478.

Op woensdagmiddag traint nu alweer 10 jaar (en daarvoor ook al eens een hele periode) Peter Jansen samen met Derk Besselink, Ernst te Velthuis, Henk Steintjes en Henk Hengeveld de gehele F- en E-jeugd. De spelers worden verdeeld in drie leeftijdsgroepen en krijgen dan per groep drie kwartier intensieve techniektraining. Op die manier wordt op een speelse en enthousiaste manier de beginselen van het voetbalspel geleerd. Dat deze trainingsmethode aanspreekt blijkt wel uit de opkomst op woensdagmiddag nu het zomerseizoen is afgelopen (en het diplomazwemmen in het openluchtzwembad in de Dennen is afgerond). In de eerste trainingsgroep van 13.30 uur tot 14.15 uur mogen naast de 1e en 2e jaars F-spelers ook de nieuwkomers mee trainen. Deze 5-6 jarigen mogen gratis ‘snuffelen’ en als zij graag willen gaan voetballen in de Mini-F dan worden zij lid. In de laatste drie weken is deze trainingsgroep op een gegeven moment zelfs gegroeid naar zo’n 95 jongens en meisjes en dat zien wij dus nu ook terug in het aantal nieuwe jeugdleden.

Wij wensen hierbij de nieuwkomers heel veel plezier bij v.v. Vorden en hopenlijk zien wij ze snel op zaterdagmorgen op ons Sportpark!