dion-kruip

Vorden 2 januari 2017 – Dion Kruip, die dit seizoen voor het eerst het 2e elftal van v.v. Vorden traint, heeft zijn contract tot en met het seizoen 2017-2018 verlengt. De 22-jarige voormalige jeugdtrainer, die bij v.v. Vorden de laatste seizoenen o.a. de E1, C1 en de A1 heeft getraind doet het tot nu toe bij het 2e elftal prima. Halverwege het seizoen staat het 2e elftal op een 5e plaats en doet het met nog twee wedstrijden te gaan volop mee in de top 3 van de 2e periode.

‘Dion Kruip is samen met o.a. Michiel Barink en Björn Grotenhuys één van onze talentvolle jeugdige trainers en wij zijn zeer content dat hij volgende jaar ook zijn zevende seizoen als trainer bij v.v. Vorden blijft’, aldus voorzitter Marc van der Linden.

Het 2e elftal is een bijzonder team om te trainen, aangezien je met een grote en verschillende groep moet werken waarbij spelers van het 1e elftal, van het 3e elftal en de A1 regelmatig aanschuiven. Voor zowel Dion als de spelers als de club was het dus best wel een uitdaging, aangezien hij in de jaren hiervoor bij de jeugdafdeling werkzaam is  geweest. Maar zowel de spelersgroep als het bestuur zijn zeer tevreden over de wijze waarop hij het invult.

Het 2e elftal speelt nu voor het tweede achtereenvolgende seizoen in de reserve 3e klas en heeft zich in beide voorgaande seizoenen op de laatste speeldag weten veilig te spelen. ‘Wij hebben de ambitie om in de top 3 te spelen om zodoende in de komende seizoenen mee te doen om promotie en daarom is het prettig dat deze weg volgend seizoen met de huidige trainer ingezet kan worden. De keuze om trainers zelf op te leiden vanuit de club valt bij een trainer als Dion Kruip prima uit en het is mooi om te zien dat het zelfs kan leiden tot het trainen en coachen van een seniorenteam.’

Wij wensen Dion, samen met Rob Oplaat en Jan-Willem Voortman, heel veel succes met het 2e elftal in de tweede helft van het seizoen en willen hem hierbij feliciteren met de contractverlening als trainer van het 2e elftal.

dion-kruip-2