vorden f 3

Vorden 9 september 2016 – Wij zijn met alle elftallen alweer enkele weken aan de gang en de meeste teams hebben er al meer dan 4 weken trainen en voorbereiding op zitten, maar komend weekend start het seizoen 2016-2017 echt! Alle teams starten met de competitie en dit houdt in dat er ook een einde is gekomen aan de ‘voorbereiding’, de ‘doordeweekse’ inhaal- en  bekerwedstrijden en de daarmee gepaard gaande uitzonderingen, aanpassingen en tijdelijke oplossingen. Vanaf komend weekend start het ‘gewone ritme’ en wordt er door ieder team twee keer in de week getraind en in het weekend een wedstrijd gespeeld. Tijd dus voor het definitieve trainingsschema en de daarbij behorende afspraken.

Bij v.v. Vorden wordt er sinds twee seizoenen op alle drie velden getraind en gespeeld en tevens is er ruimte op de oefenhoek om te trainen. Doordat wij een veld tekort komen, hebben wij twee jaar geleden besloten om alle drie velden evenredig te gaan belasten en zodoende het tekort aan speel- en trainingsruimte zo goed mogelijk op te lossen. De uitgangspunten van het trainingsschema zijn dan ook:

• Er wordt om de week bepaald welk veld (2 of 3) in die week wordt gebruikt als trainingsveld
  • Er wordt zo min mogelijk getraind op het hoofdveld (alleen door JO11 en JO9)
  • Aangezien veld 1,2 en 3 wedstrijdvelden zijn, worden deze ook als zodanig gekeurd. Bij afgelasting van de velden wordt dit overdag z.s.m. gecommuniceerd via de website
  • De oefenhoek kan ALTIJD gebruikt worden, de oefenhoek wordt nooit afgekeurd.
  • Ieder team (behalve Vorden 1,2 en 3 en JO11 en JO9) traint één avond op veld 2 of 3 en één avond op de oefenhoek

In het trainingsschema gaan wij uit van twee ‘Shifts’ op één avond. Zo wordt er gemiddeld per elftal één uur en een kwartier getraind tussen 18.15 uur en 20.00 uur in de 1e shift en is er tussen 20.00 uur en 21.45 uur de tweede shift om een training van gemiddeld vijf kwartier af te werken. Ieder team bepaalt met de leiding en de spelers haar eigen trainingstijden met als enige voorwaarde dat het tussen de beide shifttijden in valt! Tot en met de JO13 (5 t/m 14 jaar) wordt er altijd in de 1e Shift getraind en vanaf de JO15 (15 jaar en ouder) wordt er in de tweede shift (vanaf 20.00 uur) getraind.

Het ballenhok wordt alleen gebruikt door de trainers/leiders die hiervoor ook een sleutel hebben. Mocht je als trainer geen sleutel hebben dan graag melden bij Johan Verstege. Ook de materialen zoals petjes, pionnen en stokken staan in het ballenhok en dienen op dezelfde plek weer opgeborgen te worden.

• Ieder team heeft een eigen kleedkamer voor de traininsavonden
  • Kleedkamer 1 : Vorden 1 en Vorden JO17-1 en de JO9/JO11 op maandag/donderdag
  • Kleedkamer 2 : Vorden 2 en Vorden JO17-2 en de JO9/JO11 op maandag/donderdag
  • Kleedkamer 3 : Vorden 3 en Vorden JO17-3 en de JO9/JO11 op maandag/donderdag
  • Kleedkamer 4 : Vorden 5, Vorden JO19-2 en de lagere senioren
  • Kleedkamer 5 : JO13-1 en JO13-3
  • Kleedkamer 6 : JO15-1 en JO15-3 en de JO9/JO11 op woensdagmiddag
  • Kleedkamer 7 : JO15-2 en JO19-1 en de JO9/JO11 op woensdagmiddag
  • Kleedkamer 8 : JO13-2 en MO17-1 en de JO9/JO11 op woensdagmiddag
  • Kleedkamer 9 : MO15-1 en meisjes en meiden in het algemeen

Wat betreft de trainingen gelden de volgende afspraken:

• Veld 2 en Veld 3 en de oefenhoek hebben vier pupillendoeltjes en 2 verplaatsbare grote doelen
  • In totaal zijn er dus 12 pupillendoeltjes en zes verplaatsbare grote doelen
  • Aan de zijkant van de ballenvanger zijn twee plateaus op zowel veld 2 als veld 3. Per plateau dient er 1 grote verplaatsbare doel opgeborgen te worden met de opening richting het veld. In dit verplaatsbare doel kunnen daarnaast twee kleine pupillendoeltjes opgeborgen te worden
  • Bij de oefenhoek dient het verplaatsbare doel en de pupillendoeltjes opgeborgen te worden na de training op het plateau naast het hek.

Als er door de JO9 en de JO11 getraind wordt op het hoofdveld dan dienen de doeltjes gebruikt te worden die op de oefenhoek staan of op het veld (2 of 3) die op deze avond niet gebruikt worden. Na de training op het hoofdveld dienen deze doeltjes weer opgeborgen te worden.

• Zoveel mogelijk over dwars trainen (er staan op alle vier zijkanten ballenvangers)
  • Zo min mogelijk de doelgebieden gebruiken
  • Varieer als trainer zoveel mogelijk in het gebruik van het veld

Allemaal veel plezier en succes gewenst en laten wij er met elkaar voor zorgen dat door het nakomen van de afspraken het seizoen weer prettig en plezierig verloopt.

trainingsschema-v-v-vorden-2016-2017-1_0

Johan Verstege,