vorden d2 de hoven d1 klein

Vorden 22 januari 2016 – Voor de meeste elftallen van v.v. Vorden geldt dat zij na de winterstop opnieuw worden ingedeeld in de competitie. Op deze manier ontstaat er een zogenaamde najaars- en voorjaarscompetitie. De KNVB beoogt hiermee dat de kwaliteiten van de teams onderling nog beter op elkaar worden afgestemd en er nog meer gelijkwaardige competities ontstaan. Een goed initiatief dat nu alweer zo’n kleine 10 jaar bestaat. Voor v.v.Vorden houdt dit in dat de gehele E- en F-jeugd, alle pupillen en juniorenteams (op de A1, B1, C1 en D1 na) en de 35+ competities opnieuw zijn ingedeeld.

v.v. Vorden zal na de winterstop in de voorjaarscompetitie gaan starten met 5 F-teams! In de winterstop is er een team ontstaan uit spelers uit de Mini F-competitie en zodoende zullen er maar liefst 12 E- en F-teams mee doen met de competitie, terwijl er ook na de winterstop weer 2 Mini F-teams zullen zijn, want in de laatste maanden zijn er 4 aanmeldingen bij gekomen. De E6 is wederom, net als in de najaarscompetitie, een meidenteam dat middels de samenwerking met Socïi officieel St. Vorden/Socïi E6M zal heten. Vorden E1 blijft in de hoofdklasse spelen, maar komt nu in een competitie van 14 teams, dus zullen maar liefst 13 wedstrijden in 3 maanden tijd moeten afwerken.

De indeling van de 7-tallen vindt u hier terug: indeling-voorjaarscompetitie-7-tallen

Bij de junioren zal v.v. Vorden met 3 D-elftallen, 4 C-elftallen en een meiden C-elftal, 3 B-elftallen en een meiden B-elftal en 2 A-elftallen in de competitie mee doen. Naar aanleiding van de najaarscompetitie zijn vaak de onderste twee ploegen naar een klasse lager gegaan, de kampioenen een klasse omhoog en onderling hanteert de KNVB vaak de regel dat bijvoorbeeld uit 4 derdeklassen in deze regio de bovenste 6 en onderste 6 ploegen bij elkaar in worden gedeeld. Zodoende wordt er beoogt dat de kwaliteit dicht bij elkaar ligt en er niet al te grote uitslagen plaats gaan vinden.

De voorjaars indeling van de D-pupillen en de junioren voor de B-categorie is als volgt: indeling-voorjaarscompetitie-elftallen

Bij de senioren speelt zowel de A-categorie (1e en 2e) als de lagere senioren (3e, 4e, 5e) in een jaarcompetitie en zullen dus in het voorjaar de 2e helft van de competitie afwerken. Behalve de 35+ competitie want deze is na de winterstop ook opnieuw ingedeeld, net als bij de jeugd. Bij v.v. Vorden doen er in de voorjaarscompetitie 3 35+ teams mee aan de competitie. De speeldata zijn 19 februari , 11 maart, 1 april, 22 april en 13 mei, waarbij het 3e team thuis speelt op 19 februari, het 2e team thuis speelt op 13 mei en het 1e team thuis speelt op vrijdag 22 april. In het wedstrijdschema op onze website is dit aangegeven middels een ‘blauw ballonetje’.

De indeling voor de 35+ competitie is als volgt : voorjaarsindeling-35

jeugdvoetbal vorden - 2