week van de scheidsrechterDinsdag 14 oktober 2014 – In het kader van de landelijke actie ‘week van de scheidsrechter’ heeft ‘de Stentor’ afgelopen maandag een stuk geplaatst over Daan Brouwer, de 12 jarige scheidsrechter uit Eefde die bijna wekelijks zijn wedstrijden fluit bij de E- en F- jeugd van v.v. Vorden.

Vorig seizoen zijn Nick Wenneker en Kevin Weever samen met de scheidsrechtercoördinator Gerrit Bijenhof van de TJC een project gestart om 11 jeugdige leden uit de C-junioren van v.v. Vorden op te leiden als pupillenscheidsrechter. Vanaf 2008 probeert de voetbalvereniging op deze manier regelmatig een ‘nieuwe lichting’ pupillenscheidsrechters op te leiden. Vorig jaar kwam via Nick Wenneker ook Daan Brouwer uit Eefde in contact met v.v. Vorden en hij wilde graag jeugdwedstrijden gaan fluiten. Daan heeft ook de cursus gevolgd samen met de andere 10 jeugdscheidsrechters en nu is hij al ruim een half jaar bijna iedere zaterdag op de velden van onze club te vinden. Afgelopen maandag stond er een groot interview in de Stentor met Daan en daarin kwam naar voren dat de Opa van Daan zijn grote voorbeeld is. De opa van Daan is samen met zijn ouders regelmatig aanwezig bij v.v. Vorden om de verrichtingen van de jeugdige 12-jarige scheidsrechter te vinden.

In dagblad ‘de Stentor’ van de regio Zutphen stond afgelopen het artikel te lezen over  jeugdscheidsrechter Daan Brouwer bij v.v. Vorden.