vorden d1 bennekom D1 klein

Vorden 12 april 2016 – Met nog 4 speelronde’s te gaan en voor enkele teams nog een enkele inhaalwedstrijd, gaan wij bij v.v. Vorden de laatste fase van de competitie in. Voor de redactie van de website een mooi moment om een tussenstand op te maken en per team te bekijken hoe zij er voor staan. Na afgelopen week de junioren en de senioren te hebben behandeld, komen wij nu uit bij de D-jeugd.

v.v. Vorden speelt dit seizoen met 3 D-elftallen in de competitie en de D1 is voor het eerst in haar historie actief in de Hoofdklasse. In het seizoen 2014-2015 werd de D1 ingedeeld in de 1e klasse, vanwege haar goede prestaties in het seizoen daarvoor en afgelopen jaar werd direct een prima 2e plaats behaald in een competitie met o.a. Grol, VIOD, SDOUC, DZC’65 en Sp. Dieren. Zodoende werd de D1 dit seizoen in de hoofdklasse ingedeeld en met een jong team met vier 1e jaars D-spelers doet het elftal van Peter Hellema, Björn Grotenhuijs en Wim Lichtenberg het uitstekend. Op dit moment staan zij op een keurige 9e plaats met 17 punten door vier overwinningen en 5 gelijke spelen, maar vooral het veldspel en de mogelijkheden om ook in balbezit goed mee te doen is een compliment waard. Net als het 1e elftal heeft het team wel moeite met scoren, maar alle 14 jongens verdienen een dikke pluim voor de prestaties in dit seizoen. Want op dit niveau spelen tegen clubs als Bennekom, AWC, Juliana Malden, DVC, Eldenia, Beuningse Boys en FC Zutphen is niet mis en als in de komende drie wedstrijden het spelbeeld hetzelfde zal zijn als in de laatste weken tegen AWC en FC Zutphen dan kan er met volle tevredenheid terug gekeken worden op dit 1e seizoen in de Hoofdklasse.

Vorden D2 liet voor de winterstop alleraardigst voetbal zien, alleen waren zij nog niet in staat om het aanvallend af te maken. Na de winterstop zijn zij een treedje lager ingedeeld en in de voorjaarscompetitie doen zij nu prima mee in de bovenste helft van de stand. Samen met Ratti D1, Almen D1, Blauw Wit D2 en Warnsveldse Boys D3 zullen zij uit maken wie er 1, 2, 3 en 4 worden, maar het mooiste is dat het veldspel nu ook resulteert in kansen en zelfs doelpunten en dat geeft de jongens genoeg zelfvertrouwen voor de rest van de competitie.

Vorden D3 zit in een gelijkwaardige competitie met veel evenwicht in de wedstrijden. Er steken echter twee ploegen ver boven de rest uit en dit geeft ook uitslagen die je in de jeugd liever niet ziet. Maar gelukkig heeft D3 de beide ploegen Basteom D2 en DCS D3 al gehad, dus in de laatste 5 wedstrijden kunnen zij mooie potjes spelen tegen gelijkwaardige tegenstanders. Het mooiste moment hebben zij beleefd in de thuiswedstrijd tegen Kilder D2 toen er een nipte 2-1 zege werd behaald en er echt voor een overwinning moest worden gestreden.

Wij wensen v.v. Vorden D3, D2 en D1 nog een paar mooie wedstrijden toe en heel veel plezier en succes in de mooiste voetbalweken van het jaar!

Vorden D1 bennekom D1 2

vorden d2 de hoven d1 klein