vorden-1-concordia-wehl-1-2-2

Vorden 19 september 2016 – Het is de laatste seizoenen bijna een ‘zekerheidje’; Als Vorden 1 met één doelpunt verschil een voorsprong heeft, dan lukt het vaak om de volle drie punten te pakken. Gisterenmiddag leek het ook weer die kant op te gaan, toen een klein kwartier voor tijd Mike van Lingen het 1e elftal op een 2-1 voorsprong zette. Iedereen geloofde in de tweede overwinning van dit seizoen, maar in de blessuretijd (92e minuut) was het toch nog Concordia Wehl dat toe sloeg. Voor de eindstand 2-2 had het geel-zwarte kamp vooraf getekend, maar achteraf was toch het zure gevoel dat overheerste omdat de drie punten zo dichtbij waren.

Concordia Wehl is door velen gebombardeerd tot de beste ploeg van 2I en behoort dus samen met FC Winterswijk tot de favorieten voor de titel. De ploeg van trainer Henry Golstein had afgelopen seizoen, toen het na een jaartje 1e klas weer terug kwam in de 2e klasse, al een prima elfal en eindigde op de vierde plaats. Dit seizoen is topscorer Meijer gebleven en heeft het team maar liefst vijf nieuwe regionale spelers er bij gekregen: Joost Rasing (de Graafschap), Freek Linnenbank (SDOUC), Myron Peters (Achilles´29), Igor en Yordi Rijkse (beiden OBW). Vooraf had trainer Michel Feukkink dan ook voor een punt getekend. ‘Natuurlijk gaan wij altijd voor de winst en zeker thuis in Vorden en dat is ook goed terug te zien in de cijfers van de afgelopen vier seizoenen. Maar eerlijk is eerlijk, wij weten ook dat Concordia Wehl tot de sterkste ploegen behoort van 2I dus mochten er een punt te behalen zijn, dan had ik daar vooraf voor getekend’.

In de eerste helft bleek duidelijk dat beide ploegen aan elkaar gewaagd waren en voor Michel Feukkink is dat vooral een compliment naar zijn eigen ploeg toe. ‘Wij begonnen prima en hadden een licht voordeel, maar al heel snel werd duidelijk dat beide ploegen in evenwicht waren. Wij hadden op de momenten dat Concordia Wehl in balbezit kwam wat moeite met de bezetting op het middenveld omdat de directe tegenstander van Koen Oosterhuis, de van de Graafschap afkomstige Rasing, dicht tegen de spits aan ging voetballen. Koen moest zodoende meer achteruit dan hem lief was en om toch de verbinding te houden met de beide andere middenvelders, Wiebe de Jong en Roy Böhmer, speelde ons middenveld sowieso iets meer naar achteren dan wij normaal gesproken graag hebben’. Echt grote kansen waren er niet aan beide kanten en toen er met 0-0 gerust werd, had trainer Michel Feukkink in de rust even de gelegenheid om enkele veranderingen en verbeterpunten door te nemen.  ‘Ik wilde sowieso dat wij het ritme van het eerste kwartier weer op zouden pakken en dus meer tegen de middenlijn aan gingen verdedigen, maar daarvoor moest Koen dus nog meer ‘gas geven’ en terwijl hij al prima speelde toch proberen om te zorgen dat hij over Rasing heen kwam. En ik moet eerlijk zeggen dat ons dat direct lukte en toen wij door Wiebe de Jong in de 58e minuut ook nog eens op 1-0 kwamen was ik daar zeer content mee’.

Vorige week tegen Leones was deze 1-0 voorsprong voldoende voor de volle winst, maar gisterenmiddag kwam Concordia Wehl toch weer op gelijke hoogte. ‘Tsja en het is jammer dat dit gebeurde op een manier die ons normaal gesproken nooit over komt’, aldus Michel. ‘In de lucht zijn wij met standaardsituaties erg sterk en geven wij maar heel weinig weg, maar in de 65e minuut werd Roy Böhmer bij de tweede paal na een goede vrije trap toch ineens verrast en kwam een speler van Concordia uit zijn rug, prima voor de bal en kopte hij tegendraads de gelijkmaker binnen. En dan moet ik mijn ploeg wederom een groot compliment geven, want er werd na deze gelijkmaker nog weer meer meters afgelegd, nog harder gewerkt en nog meer gestreden. Bas Abbink moest met kramp eraf (Sam kwam in zijn plaats) en onze voorwaartsen Ate, Frank en Mike bleven maar gaan en zette flink druk bij balverlies. Toen wij dan ook in de 75e minuut op voorsprong kwamen door goed voorbereidend storend werk van Stefan, en de bal in de kluts door Mike prima vollerend werd afgemaakt, dacht ik eerlijk gezegd dat de drie punten wel eens in Vorden konden blijven. Ik bracht met Niels Siemerink voor Ate Barendsen en Koen Vlogman voor de moe gestreden Mike van Lingen, twee invallers in het veld die s’morgens ook al met het 2e elftal mee hadden gedaan, maar ook zij hebben in het laatste kwartier uitstekend gedaan’.

‘Natuurlijk kwam Concordia met lange ballen richting de gevaarlijke voorhoede opzetten, en waren er regelmatig spannende scene’s in het 16-metergebied, maar ik weet dat onze verdediging onder leiding van Robin Verstege prima overweg kan met dit soort situaties. Het is dan wel erg zuur dat in de allerlaatste minuut in de blessuretijd de bal in de kluts voor de voeten kwam van een speler van Concordia en de stand alsnog 2-2 werd. Ik had het mijn team gegund dat zij na deze wedstrijd met drie punten konden afsluiten, maar uiteindelijk moet ik zeggen dat ik ook met dit gelijke spel zeker niet ontevreden ben.’

Vorden 1 heeft wederom laten zien niet onder te doen voor een topploeg in de 2e klasse I en gezien de overige uitslagen (AZC verloren) zie je nu dat alles heel dicht tegen elkaar staat. Twee koplopers met 7 punten, ééntje met zes punten en drie (waaronder Vorden) met vijf punten en hekkensluiter RKZVC heeft 1 punt en dus zit er tussen de bovenste en de nummer 14 slechts 6 punten verschil. Ook in de doelgemiddeldes zie je enorm veel evenwicht en dat houdt in dat het wel eens heel erg spannend kan gaan worden dit seizoen.

Volgende week speelt Vorden uit tegen RKZVC en de week daarna op zondag 2 oktober is de clash tegen AZC op ons eigen Sportpark ‘t Grote Veld. Twee interessante wedstrijden met hopenlijk weer veel steun van onze supporters en veel voetbalplezier op en rond het veld!

vorden-concordia-2-2-jichen