Vorden, 17 juni 2018 – Vanmiddag zijn de finales gespeeld van de diverse nacompetities. De finale tussen WAVV en Sp. Bemmel voor een plek in de 1e klas KNVB is gewonnen door de ploeg uit Wageningen. WAVV won voor de derde achtereenvolgende keer tijdens de nacompetitie een uitwedstrijd en kan zich na de 1-2 overwinning op 1e klasser Bemmel gaan opmaken voor de 1e klas. De finale tussen Concordia Wehl en VIOD voor een plek in de 2e klas is gewonnen door VIOD na penaltys. De 3e klasser speelde met 1-1 gelijk tegen Concordia Wehl maar nam evenals in de 1e ronde van de nacompetitie tegen Eldenia ook nu weer de penaltys beter dan haar tegenstander. Concordia Wehl degradeert na 6 jaar 2e klas en zelfs 1 jaar 1e klas en zal volgend seizoen in de 3e klas gaan spelen. Opvallend is dat Vorden de drie verste uitwedstrijden (Leones – Beneden Leeuwen, Germania – Groesbeek en WAVV – Wageningen) kwijt is geraakt en tevens SML en Concordia Wehl en daarvoor komen Quick Nijmegen, Sc Bemmel uit de 1e klas en DCS, Eendracht Mook en VIOD (3C en 3D) voor in de plaats. In de ‘Twentse/Sallandse’ 2e klas (2J) gaat TVC (Tubbergen) naar de 1e klas en komt Schalkhaar er voor terug en zijn Epe, Victoria’28 (Enschede) en Robur et Velocitas (Apeldoorn) gedegradeerd en komen vanuit de 3e klasse A en B hiervoor Barbaros (Enschede), Warsnveldse Boys en Suryoyo-Mediteranno (Enschede) in de plaats. De niet achterhoekse/Liemers/arnhem/nijmeegse plek in 2I zal waarschijnlijk ingevuld worden door Voorwaarts Twello of Warnsveldse Boys. De KNVB maakt op 13 juli de nieuwe indeling bekend.