overkapping sdouc

Vorden 21 oktober 2015 – Het was afgelopen zondag een bijzondere voetbaldag met een hoop reuring en activiteiten. Zonder dat er in tegenstelling tot 3c in de afgelopen drie seizoenen, sprake is van een echte derby in de 2e klasse I voor Vorden, was er afgelopen zondag tegen SDOUC echter wel sprake van een derbysfeer en was na afloop in kantine ‘de Ark’ iedereen er over eens dat het een heerlijke voetbalzondag was geweest met alles ‘erop en eraan’.

Het begon natuurlijk al met het bijzondere verhaal van de keeper van SDOUC, Björn Grotenhuys. Björn loopt al jarenlang rond op ons Sportpark en naast dat hij tot en met de B-jeugd bij Vorden heeft gekeept is hij ook al  4 jaar lang actief als leider, keeperstrainer en dit jaar als assistent trainer en grensrechter bij Vorden D1. Twee jaar geleden heeft hij besloten om te gaan keepen bij SDOUC in Ulft en toen hij dit seizoen in de senioren terecht kwam, moest hij knokken voor een plek in de selectie. Er ontstond een ware keeperssoap in Ulft (kop van weekblad de Gelderlander) en uiteindelijk veroverde Björn de plek onder de lat in de hoofdmacht van SDOUC. Vorige week zondag maakte hij zijn competitiedebuut uit tegen FC Winterswijk en afgelopen zondag stond hij dus op het voor hem zo bekende hoofdveld van Vorden. Zijn vrienden en bekenden achter het doel onder de overkapping zongen en joelden hem toe, waarbij natuurlijk ook de nodige kwinkslagen werden gemaakt, maar toen de wedstrijd was afgelopen kreeg hij niet alleen applaus van de vorden supporterters maar ook nog ff een glaasje bier dat hij gewoon op mocht drinken en niet op zijn hoofd hoefde te zetten 🙂

(hieronder komen doelman Björn Grotenhuys en zijn kameraad Bas Kortstee gezamelijk het veld op voor de wedstrijd Vorden – SDOUC).

björn grotenhuys

Terwijl het rondom het veld al druk was met ruim 400 toeschouwers, was het na afloop in de kantine helemaal ‘volle bak’. In een gezellige sfeer waarbij de spelers, begeleiding en supporters van SDOUC ook nog even bleven hangen werd allereerst de prijs van ‘Man of the Match’ uitgereikt door de ‘grijze jury’ dit keer onder leiding van Driekus Groot Jebbink. Het toeval wilde dat Bas Kortstee de eer te beurt viel, juist degene wie deze week samen met Björn geniet van een weekje vakantie op de spaanse eilanden. Daar zullen beide de wedstrijd van afgelopen zondag nog wel ff rustig analyseren.

(Driekus Groot Jebbink wordt in de rug gedekt door twee andere juryleden, Joop Westerveld en Jan Lindenschot, terwijl hij de prijs uitreikt aan Bas Kortstee.)

Bas Kortstee motm1

In een stampvolle kantine werd daarna aandacht besteed aan de nieuwe presentatiegids van Vorden voor het seizoen 2105-2016. Bestuurslid Sponsoring, Hans Boers, nam het woord en bedankte de redactie, de opmaak via Dinant Hendriksen en natuurlijk de sponsoren die met hun advertenties het mogelijk hebben gemaakt dat deze uitgave nu alweer voor het 3e achtereenvolgende seizoen is uitgebracht. Speciaal woord van dank ging uit naar onze hoofdsponsor, Barendsen Staaltechniek en directeur/eigenaar Henri Barendsen kreeg dan ook uit handen van Hans Boers symbolisch het eerste exemplaar uitgereikt.

Ga naar het menu ‘Club / Clubinfo’ en scrol helemaal naar beneden toe waar de drie presentatiegidsen, waaronder dus ook het nieuwste exemplaar 2015-2016 digitaal te bekijken zijn.

Daarna bleef het nog lang gezellig in kantine ‘de Ark’ en namen na 19.00 uur de leden van het 1e, 2e en 5e elftal de oproep in de presentatiegids van de op vakantie zijnde Hannie en Volkert van stersponsor ‘De Herberg’ heel erg letterlijk op , door direct ook iets terug te doen voor de sponsors. In café De Herberg waren de spelers van SDOUC  inmiddels begonnen aan het stamppottenbuffet maar van rustig ff eten kwam niet veel terecht. In een bomvol café was inmiddels de teleurstelling van het late gelijke spel weg gespoeld en werd de 3e helft bijna nog aantrekkelijker dan de wedstrijd.

Voor Wilbert en Yvonne Grotenhuys kwam er zodoende een einde aan een bijzondere dag, waarbij zoon Björn in de goal stond bij SDOUC, zij zelf als Albert Heijn Grotenhuys sponsor van de dag waren bij v.v. Vorden, gezien het feit dat zij zowel nieuwe reclameborden hebben laten plaatsen en balsponsor zijn, en tevens ook nog geregeld hadden dat SDOUC met de bus naar Vorden kwam.

Wilbert : ‘Wij hebben een bijzondere sportieve dag beleefd met uiteindelijk een mooie en ook wel terechte 2-2 uitslag, waarbij de spelers van SDOUC en Vorden na afloop in de kantine de puntendeling gezamelijk gevierd hebben. Kortom, van alle kanten een ‘win-win’ situatie met pure reclame voor het amateurvoetbal. Complimenten v.v. Vorden over de organisatie en de gehele sfeer rondom de wedstrijd en mede namens Yvonne wil ik iedereen bedanken voor deze fraaie voetbaldag op Sportpark ‘t Grote Veld’.

(De volle tribune tijdens Vorden – SDOUC met vooraan de reclameborden van sponsor v.d dag, AH Grotenhuys)

tribune met AH