vorden d1 be quick 4

Vorden 1 maart 2015 – Een vakantie is voor iedereen meestal een moment om eventjes lekker tot rust te komen. Tijdens de herfst- carnavals- en voorjaarsvakantie geldt dat echter niet voor wedstrijdsecretarissen en leiders/trainers, want door een lijst van afwezigen (wintersport-vakantie) is het een heel gepuzzel om toch alle elftallen de wei in te krijgen. Zo ook deze zaterdag bij v.v. Vorden waar een heus logistiek plan, veel bereidheid en creativiteit er uiteindelijk voor zorgde dat alle juniorenteams aan het spelen kwamen. Als dan uiteindelijk de resultaten ook nog eens positief zijn dan mag je spreken van een bijzondere maar zeer geslaagde zaterdag.

Alle eerste teams hebben gisteren gewonnen en daar zaten een paar hele belangrijke tussen. Vorden F1 behaalde haar eerste zege van 2015 in de 1e klasse en won keurig in Aalten met 0-3 van AZSV F2. Vorden D1 speelde niet haar beste wedstrijd maar waar in de heenwedstrijd nog 3-3 werd gespeeld tegen Sp. Brummen, wonnen zij nu met 1-2. Bij de junioren moest er helemaal veel geschoven worden met spelers en werd echt alles uit de kast gehaald om toch maar te kunnen voetballen met alle 8 teams. Wedstrijdtijden werden verzet, spelers moesten met twee teams mee doen en de A1 had tenslotte helemaal een bont gezelschap van A-gerechtigde spelers uit B2, Vorden 5, Vorden 6 en natuurlijk A1 zelf. Als klap op de vuurpijl was er zelfs een speler die in de loop van dit seizoen was gestopt bereid om mee te doen bij de A1 en die speelde ook nog eens een belangrijke rol. Bij de A1 stonden een paar spelers opgesteld die nog nooit met elkaar hadden gevoetbald en zij stonden ook nog eens op voor hun vreemde posities. Omdat de B1 om half drie klaar was in Apeldoorn, en netjes met 1-4 had gewonnen, konden er direct 3 spelers met de voetbalkleren nog aan in de auto naar Vorden en in de 2e helft het aantal spelers van de A1 van 11 naar 14 brengen. A1 stond na een uur spelen in de belangrijke wedstrijd tegen Rheden A1 met 1-2 achter, maar er werd toch nog met 3-2 gewonnen door de winnende treffer van …… Jordi Kastermans, de speler die voor het eerst sinds 5 maanden weer mee deed! Bij de C jeugd won tenslotte het meidenteam met 0-1 in Rijssen en pakte C1 haar 3e overwinning van dit seizoen en kwam zodoende voor het eerst dit seizoen boven de streep op de 10e plaats terecht. C4 pakte een punt in Lengel, Vorden C2 verloor op het nippertje een mooie gelijkwaardige wedstrijd met 1-2 en B2 moest haar meerdere erkennen in de topper tegen SDOUC B2 (0-3), maar had prima weerstand geboden en flink geknokt met precies 11 man.

Al met al dus een prachtige zaterdag waar ondanks een paar uitschieters van C3 (9-1 winst op HC’03 C2), F3 (13-3 winst op Ratti F1)  en F5 (15-0 verlies tegen Colmschate F3), alle andere wedstrijden veelal in mooie uitslagen eindigden met niet meer dan 1 of 2 doelpunten verschil in de score. Een compliment aan alle leiders en trainers, Gerben Smid als wedstrijdsecretaris, ouders die bereid waren om extra kilometers te rijden, maar vooral natuurlijk de spelers die bereid waren om met twee teams mee te spelen of i.p.v. met hun eigen team dit keer in een ander team te voetballen.

Met elkaar kom je er altijd uit als de bereidheid om creatief en soepel te denken maar aanwezig is en dat was deze zaterdag bij v.v. Vorden zeker het geval!

vorden 2 thuis tegen silvolde 2