Vorden O21

Vorden 7 oktober 2016 – In de maand oktober staan er een aantal speciale wedstrijden op het programma van diverse teams van v.v. Vorden. Zo speelt Vorden ‘onder 21’ komende dinsdag een wedstrijd tegen Sportclub Silvolde ‘onder 21’. Dit team dat samengesteld wordt met spelers uit JO19-1, Vorden 2 en Vorden 1 is dit seizoen ingedeeld in een poule met Silvolde, Twenthe Goor en SpVggVrede. In het weekend van 22 en 23 oktober spelen Vorden 1 en Vorden JO11-1 een bekerwedstrijd aangezien beide teams zich hebben geplaatst voor de 2e ronde. Tenslotte spelen het 1e elftal en Vorden JO15-1 op 18 en 19 oktober voor de Achterhoek Cup respectievelijk hun 1e en 2e poulewedstrijd.

Vorden ‘Onder 21’ speelt dit seizoen voor het tweede achtereenvolgende jaar in de Euregio competitie. Dit is een speciale competitie die in het leven is geroepen door een groot aantal regionale verenigingen om vooral voor de spelers tussen 17 en 21 jaar de mogelijkheid te creëren om  met en tegen elkaar te spelen. Deze competitie is een goede gelegenheid om de overgang van de junioren naar de zondagcompetitie te stimuleren, de A-jeugd (JO19) spelers te laten wennen aan de volgende stap richting het seniorenvoetbal en de gelegenheid te creëren om jeugdige spelers uit zowel de selectie als uit de JO19-1 met elkaar te laten spelen. Het team van v.v. Vorden zal samengesteld worden door de trainers Dion Kruip (2e) en Michiel Barink (JO19-1) en per wedstrijd zal bekeken worden wie er mee doen. In poule A zal Vorden dinsdag 11 oktober uit spelen tegen Silvode, op 15 november thuis tegen Twenthe Goor en op 13 december uit naar Vrede (Duitsland).

In augustus, vlak voor de start van de competitie, hebben veel teams van Vorden mee gedaan met de 1e rond (poulefase) van de beker. Op dit moment hebben Vorden 1 en Vorden JO11-1 zich geplaatst voor de 2e ronde en zij spelen in het weekend van 22 en 23 oktober de knock-out wedstrijd in de 2e ronde. Vorden JO11-1 speelt op 22 oktober thuis tegen FC Winterswijk JO11-1 en Vorden 1 speelt op zondag 23 oktober een uitwedstrijd tegen De Tubanters 1897.

Ook dit seizoen spelen Vorden 1 en Vorden JO15-1 beide mee in de Achterhoek Cup. Beide teams zijn ingedeeld in de poulefase en Vorden 1 zit in een poule van drie en speelt tegen Keyenburgse Boys 1 en Vosseveld 1. Vorden JO15-1 zit in een poule van vier en speelt tegen Longa’30, HC’03 en Ruurlo. Vorden 1 moet op dinsdag 18 oktober haar eerste wedstrijd uit spelen tegen Keyenburgse Boys. Vorden JO15-1 heeft inmiddels al tegen Longa’30 gespeeld (0-0) en moet op woensdag 19 oktober uit naar Drempt om tegen HC’03 aan te treden. HC’03 heeft haar eerste wedstrijd met 3-2 verloren van Ruurlo en bij Vorden 1 in de poule heeft Keyenburgse Boys met 3-1 gewonnen van Vosseveld.

achterhoek cup 2015

euregio U21